۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82865093
T T
۰ نفر
شركت‌هاي دانش‌بنيان از سال 1397 تسهيلات ويژه دريافت مي‌كنند

تهران- ايرنا- معاون توسعه مديريت و جذب سرمايه معاونت علمي خبر داد: با مصوبه هيات عامل صندوق توسعه ملي، شركت‌هاي دانش‌بنيان با معرفي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مي‌توانند از تسهيلات ويژه در سال 97 بهره‌مند شوند.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، عليرضا دليري بابيان اينكه يكي از مهم‌ترين موضوعات اصلي در ميان شركت‌هاي دانش‌بنيان بحث مالي است كه اين نياز لازم به برطرف شدن است اظهار كرد: در سال 97 براي رفع محدوديت هاي مالي شركت هاي دانش بنيان، بانك‌هايي كه تعامل خوبي با اين شركت ها داشته‌اند به‌عنوان كارگزار در پرداخت تسهيلات به صندوق ملي توسعه معرفي خواهند شد.
دليري افزود: در راستاي اين اقدام فراخوان استفاده از تسهيلات به شركت‌هاي دانش‌بنيان اعلام خواهد شد.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي معاونت علمي در راستاي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان طي 10 ماه اخير افزود: بدنبال توافقاتي كه با بانك‌هاي دولتي و خصوصي داشته‌ايم، تمام منابع صندوق توسعه ملي از طريق بانك‌ها تأمين خواهد شد ضمن اينكه معاونت علمي در اين مسير با صندوق توسعه ملي به‌منظور معرفي بانك‌هايي كه به‌عنوان كارگزار اين صندوق انتخاب شده اند، به توافق رسيده است.
دليري بر استفاده نكردن از پول دولتي در پرداخت هاي تسهيلاتي تاكيد كرد و گفت: سال گذشته، طبق مصوبه‌ صندوق توسعه ملي مقرر شد، تا شركت‌هاي دانش‌بنيان نيز همانند مناطق محروم شرايط خاص از منابع صندوق توسعه ملي در نزد بانك‌ها استفاده كنند.
وي در ادامه افزود: اما ازآنجا كه بودجه شركت‌هاي دانش‌بنيان، با قرارداد مناطق محروم در يك قرارداد با بانك بسته مي‌شد اين امكان وجود نداشت كه منابع را به‌صورت تفكيك‌شده نزد بانك‌ها داشته باشيم. به همين منظور معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري مصوبه ديگري با صندوق توسعه ملي به تصويب رساند تا بر اساس آن منابعي كه براي شركت‌هاي دانش‌بنيان در نظر گرفته مي‌شود، در قرارداد مستقل با بانك‌ها منعقد شود.
معاون توسعه، مديريت و جذب سرمايه معاونت علمي گفت: بر اساس مصوبه جديد قرار بر اين شد تا بودجه موجود در نزد بانك‌ها در دو قرارداد تفكيك‌شده خلاصه شود، كه يكي از آن‌ها بابت كل طرح‌هاي توليدي و ديگري به ‌منظور ارائه تسهيلات براي شركت‌هاي دانش‌بنيان با صندوق توسعه ملي منظور شود.
دليري با بيان اينكه نخستين قدم معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري شناسايي احساس نياز در مسير دانش‌بنيان خواهد بود گفت: بر اساس شناسايي نياز مالي در مسير دانش‌بنيان، در راستاي تصويب دو مصوبه با صندوق ملي توسعه، تا سال 97 مبلغ قابل‌توجهي مشخص خواهد شد كه بر اساس آن قراردادهايي مستقل با بانك‌هاي كارگزار كه از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تعيين‌شده‌اند، بسته خواهد شد.
وي با اشاره به منابع تخصيص داده‌شده در دو بخش صنعت و كشاورزي اظهاركرد: در سال 96 منابع صندوق توسعه ملي در دو بخش صنعت و كشاورزي خلاصه شد، با اين تفاوت كه در بخش صنعت اين منابع 16 درصد و در بخش دانش‌بنيان 12درصد در نظر گرفته ‌شده است، ضمن اينكه منابع صندوق توسعه ملي در بخش كشاورزي، در حال حاضر 14 درصد محاسبه مي‌شود، كه اين ميزان در بخش دانش‌بنيان به 10درصد تقليل مي يابد.
علمي ** 1836 **2017
۰ نفر