۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 82865179
T T
۰ نفر
49 بقاع متبرك امامزادگان در قم ميزبان طرح آرامش بهاري است

قم - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: 49 بقاع متبرك امامزادگان در قم ميزبان برگزاري طرح آرامش بهاري از 28 اسفندماه سال جاري تا 15 فرودين ماه سال آينده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد اسماعيل حسيني مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاري طرح آرامش بهاري در نوروز امسال در بقاع متبرك قم نسبت به نوروز 96، 30 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: در اين طرح روزانه 156 مبلغ و روحاني برنامه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي را اجرا مي كنند.
وي، خيمه هاي معرفت، غرفه هاي كودك و نوجوان، عفاف و حجاب، شهيد و شهادت، مشاوره فردي و خانوادگي، احكام، چندرسانه اي، ترويج فرهنگ وقف، قرآن، اقتصاد مقاومتي و معرفي اماكن زيارتي و فرهنگي قم را از جمله بخش هاي مختلف طرح آرامش بهاري برشمرد.
وي با اشاره به اين كه خيمه هاي معرفت با همكاري توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و توليت مسجد مقدس جمكران برگزار مي شود گفت: برنامه هاي مختلفي تهيه شده است كه خدمات خوبي براي ميزباني از زائران در جهت معرفي امامزادگان و شخصيت هاي شاخص ديني ارائه مي شود.
مديركل اوقاف وامور خيريه استان قم بيان داشت: در توابع استان نيز در امامزادگان طرح آرامش بهاري و برنامه هاي فرهنگي به خصوص برنامه هاي تحويل سال 97 با قرائت دعاهاي مختلف و پخش زنده صحبت هاي رهبر معظم انقلاب اجرا مي شود.
استان قم داراي يك شهرستان قم و پنج بخش مركزي، سلفچگان، جعفريه، كهك و خلجستان است.
حسيني مقدم از ارائه خدمات اسكان به زائران نوروزي خبر داد و گفت: امكان اسكان در جوار امامزادگان تا پايان تعطيلات نوروزي فراهم شده است تا از ظرفيت امامزادگان در خدمات رساني اضطراري به زائران استفاده شود.
وي همچنين از نصب 450 دستگاه دوربين مدار بسته در بقاع متبرك امامزادگان قم خبر داد و گفت: براي نصب و راه اندازي اين تعداد دوربين، مبلغ هشت ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است و اميدواريم طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي 2 سال آينده تمام امامزادگان را به اين سيستم فعال كنيم.
وي اضافه كرد: در حال حاضر اتاق مانيتورينگ دوربين ها در اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم وضعيت را به صورت زنده رصد مي كند تا از اين طريق حريم امامزادگان مديريت و كنترل شود.
استان قم داراي 444 بقاع متبرك امامزادگان است.
8138/ 1175