۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۷
کد خبر: 82867225
T T
۰ نفر
فرماندار، ثبت ملاير به عنوان شهر ملي منبت را خاطره شيرين خود دانست

همدان - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير با بيان خاطرات تلخ و شيرين خود در سال 96 ، ثبت ملاير به عنوان شهر ملي منبت را شيرين ترين خاطره خود در سال جاري دانست.

به گزارش ايرنا عبدالعظيم رضايي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تلخ ترين خاطره من اتفاقات و ناآرامي هاي اخير بود كه به خوبي در شهرستان مديريت شد.
وي با تاكيد بر اينكه همواره تلاش من بر تقويت وحدت، دوستي و مودت در شهرستان است، افزود: امسال با تمام فراز و نشيب ها، سالي پر خير و بركت و پويا براي اين شهرستان بود كه بهترين نمونه آن برگزاري انتخاباتي پرشور و سالم است.
رضايي ادامه داد: برگزاري پررنگ و رقابتي انتخابات با حضور حداكثري مردم در ارديبهشت ماه امسال، حامل پيام هاي مهمي بود كه اگر جدي گرفته مي شد، ما شاهد مشكلات و اتفاقات دي ماه نبوديم.
وي با تاكيد بر اينكه با وحدت، تلاش و گذشت از برخي مسائل كه بستر ايجاد اختلاف است، مي توانيم براي توسعه شهرستان تهديدها را به فرصت تبديل كنيم، بيان كرد: در اين مسير بايد با نيت خير، اصلاح امور و امر به معروف و نهي از منكر به يكديگر كمك كنيم.
فرماندار ويژه ملاير خطاب به اصحاب رسانه تاكيد كرد: هيچگاه در مسير كاري و انجام وظايف خود از مدار انصاف و اعتدال و نقد سازنده خارج نشويد و در احيا و اجراي امر به معروف و نهي از منكر ورود بيشتري داشته باشيد.
رضايي اظهار كرد: در شرايط كنوني جامعه شايد امر به معروف و نهي از منكر فردي نتواند خيلي موفق باشد كه در اين راستا احزاب و تشكل ها مي توانند نقش بسيار مهمي را ايفا كنند.
وي خواستار توجه بيشتر بزرگان ديني به اين حوزه و ريشه دارتر شدن احزاب و گروه ها براي اثرگذاري بهتر در جامعه شد و گفت: رسانه ها نبايد به دنبال مچ گيري باشند و با ديدن همزمان نقاط قوت و ضعف، واقع بينانه قضاوت كنند.
رضايي با تقدير از زحمات و تلاش هاي صادقانه اصحاب رسانه در اين شهرستان بيان كرد: من از نوع عملكرد رسانه ها در اين شهرستان رضايت دارم و اين ناشي از رشد، كمال و معرفت خبرنگاران است كه براي ما بسيار ارزشمند است.
وي تاكيد كرد: رسانه ها مي توانند براي ايجاد نشاط و شادابي و ترويج روحيه اميد در بين مردم و جوانان به ما كمك كنند تا فضاي پرنشاطي را در شهرستان داشته باشيم.
وي با بيان اينكه ملاير بايد در عرصه فرهنگي همچنان شاخص باشد، افزود: ما در بسياري از شاخص ها از جمله اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، هنري، ورزشي، علمي و بهداشتي و درماني توفيق هاي زيادي در سال 96 داشتيم كه سال آينده نيز اين اقدامات پربارتر و قوي تر ادامه دارد.
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير درباره ارزيابي عملكرد مجموعه شهرستان، نمره دادن به اين عملكرد را نسبي دانست و گفت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده، من به عملكرد شهرستان در سال 96 نمره 17 مي دهم.
رضايي يادآور شد: مجموعه مديران ملاير ظرفيت هاي مثبت خوبي دارند كه اگر از اين ظرفيت هاي بالا به خوبي استفاده كنيم، در پيشبرد اهداف شهرستان موفق تر خواهيم بود.
وي همچنين به آمادگي اين شهرستان براي پذيرايي از مسافران و گردشگران نوروزي اشاره كرد و افزود: در ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان 10 كميته اصلي و كميته هاي فرعي در سطح بخشداري ها تشكيل شد كه تمامي نهادها و دستگاه هاي مرتبط آماده ارايه خدمات مطلوب به مسافران هستند.
فرماندار ويژه ملاير اضافه كرد: هفت دستگاه اتوبوس گردشگري براي تورهاي بازديد نوروزي مسافران و گردشگران از اماكن تاريخي و نقاط ديدني ملاير پيش بيني شده است.
رضاي با بيان اينكه 35 برنامه فرهنگي نيز توسط اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ملاير در ايام نوروز اجرا مي شود، ادامه داد: با توجه به ملي شدن مبل و منبت ملاير و حضور بيشتر مسافران به اين شهر، اسكان حداقل 2 هزار مسافر نوروزي در شبانه روز در اين شهرستان پيش بيني شده است.
وي با بيان اينكه مشكلي در توزيع ميوه شب عيد و اقلام مورد نياز همچون مرغ، گوشت، تخم مرغ و برنج نداريم، گفت: ورودي هاي شهر آماده استقبال از مسافران نوروزي است و چادرهاي هلال احمر و كيوسك هاي پليس نيز در ورودي هاي شهر مستقر شده است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور 15 ارديبهشت ماه امسال اعلام كرد: با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي ويژه ملاير در صنايع دستي مبل و منبت، اين شهر به عنوان شهر ملي مبل و منبت كشور در فهرست شهرهاي ملي صنايع دستي ايران به ثبت رسيد.
ملاير در 75 كيلومتري جنوب شهر همدان مركز استان در غرب كشور واقع شده است.
7528/2087