۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82867827
T T
۰ نفر
تيم هاي اورژانس قم براي تحويل سال در حالت آماده باش كامل هستند

قم- ايرنا- سخنگوي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم گفت: 15 آمبولانس، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، 14 دستگاه موتورآمبولانس براي خدمت به زائران و مسافران نوروزي در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران مستقر شدند.

مهدي فراهاني عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: 12 آمبولانس، 12موتورآمبولانس و يك اتوبوس آمبولانس از ساعت 17 در اطرف و داخل حرم حضرت معصومه(س) مستقر شدند.
وي اضافه كرد: اتوبوس آمبولانس با ظرفيت 14 تخت و تيم كامل پزشكي در صحن امام خميني(ره) ميدان آستانه مستقر مي شود.
وي با اشاره به حضور جمعيت انبوه در مراسم تحويل سال در مسجد جمكران و حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: تيم هاي اورژانس تا عادي شدن وضعيت اين مكان هاي مقدس پس از تحويل سال در حرم حضرت معصومه و مسجد جمكران استقرار دارند.
فراهاني ادامه داد: بر اساس درخواست مسئولان مسجد جمكران 3 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه موتور آمبولانس در داخل و ورودي هاي مسجد مستقر شده اند ضمن اينكه 2 تيم مديريتي براي بررسي شرايط در اين مكان ها حضور دارند.
وي همچنين از آمادگي كامل بالگرد اورژانس براي خدمت رساني به حادثه ديدگان گفت: از ابتداي طرح نوروز تاكنون بالگرد اورژانس قم براي 2 ماموريت به پرواز در آمده است.
سخنگوي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم تصريح كرد: تيم هاي مستقر شده در اطراف مسجد جمكران وحرم حضرت معصومه(س) علاوه برحضور موثر نيروهاي اورژانس در جاده هاي مواصلاتي و مناطق مختلف شهري است.
وي با بيان اينكه چينش آمبولانس ها در جاده ها و معابر شهري قم به گونه اي است كه در كمترين زمان در محل حادثه حاضر مي شوند افزود: از بالگرد اورژانس زماني استفاده مي شود كه تصادف ويژه اي در جاده هاي استان اتفاق و يا مصدومان بدحالي وجود داشته كه نياز به انتقال سريع آنها به بيمارستان است.
وي همچنين با اشاره به وقوع تصادف دردناك در شهر قم گفت: بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي سبك به 2 كودك سه و پنج ساله در منطقه شيخ آباد ، آنان به شدت مصدوم شدند كه با وجود سرعت عمل و اقدام هاي پزشكي يكي از كودكان در بيمارستان جان خود را از دست داد.
در طرح امداد نوروزي از 24 اسفند سال آغاز و تا 15 فروردين سال 97 ادامه خواهد داشت، اورژانس 115 قم با 300 نفر نيروي عملياتي، ستادي و مديريتي به صورت تمام وقت در خدمت زائران و مسافران است.
در حال حاضر 20 پايگاه شهري، 18 پايگاه جاده اي و يك پايگاه هوايي در استان قم فعال مي باشد
7404/ 6133/