۱ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۱۵
کد خبر: 82867984
T T
۰ نفر
آئين تحويل سال و هفتم سه شهيد گمنام همزمان در نوشهر برگزار شد

نوشهر - ايرنا - آئين تحويل سال نو و هفتمين روز تدفين پيكرهاي سه شهيد گمنام در نوشهر سه شنبه شب به صورت همزمان با حضور پرشور مردم شهيد پرور در اين شهر گردشگر پذير غرب مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، همزمان با ثانيه هاي آغاز سال 97 ، مدفن شهداي گمنام نوشهر ميزبان مردمي بود كه آمده بودند تا در لحظات تحويل سال جديد كنار قبور اين شهيدان خوشنام باشند و مراسم هفتمين روز خاكسپاري آنان را برگزار كنند.
قبور شهداي گمنام در پارك نويد نوشهر امشب رنگ و بوي ديگر داشت ، به عطر سجاده و قرآن و سبزه و سيب آراسته تر شده بود و عطر ياد شهداي گمنام بيش از پيش در فضاي اين پارك پيچيد تا به لحظات سال تحويل ، نور خدا و معنويت را بتاباند.
حاضران در آئين تحويل سال ، بعد از خواندن نماز مغرب و عشاء ، قرآن و دعا به درگاه خداوند براي آغاز سالي پر از بركت و معنويت قرائت كردند و با نثار فاتحه به روح پرفتوح شهداي گمنام ، ياد و نام شهدا و امام شهدا را در آغاز نوروز گرامي داشتند.
امام جمعه نوشهر در اين آئين براي حاضران سخنراني كرد و گفت : شهدا چراغ هدايت جامعه هستند و امروز در زمان تحويل سال با شهدا پيمان مي بنديم كه با صلابت در مسير جاودان آنها كه همانا راه سيدالشهدا (ع) است گام برداريم.
حجت الاسلام محمود مشايخ با اشاره به همزماني تحويل سال نو با سالروز شهادت امام هادي (ع) ، افزود : مردم ما دوستدار اهل بيت (ع) هستند و همچون سال هاي گذشته كه شاهد تقارن سال جديد با شهادت حضرت فاطمه (س) بود ، حرمت معصومين را بخوبي حفظ كرده و در كنار آن به ديد و بازديد نيز پرداختند.
ين مراسم با عطرافشاني ، گل افشاني و اداي احترام به مقام شامخ شهداي گمنام از سوي مسئولان و مردم پايان يافت.
1295/1654