۴ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۰۸
کد خبر: 82869965
T T
۰ نفر
ادامه مذاكرات حق پخش تلويزيوني در سال 97 از سر گرفته مي شود

تهران- ايرنا- «علي رغبتي» مديركل دفتر برنامه‌ريزي و نظارت وزارت ورزش و جوانان درباره آخرين اقدامات در اجراي تفاهمنامه حق پخش تلويزيوني كه قرار بود قبل ازپايان اسفندماه 96نهايي و اجرا شود، گفت: ادامه اجراي طرح نهايي حق پخش تلويزيوني فوتبال به سال 97موكول شده است.

رغبتي امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگارايرنا در اين باره افزود: تفاهم اوليه حق پخش تلويزيوني مبنايي براي درآمدزايي بيشتر از ورزش و فعاليت هاي ورزشي و با هدف راهبرد برد - برد است و وزارتخانه هم تلاش داشت تا قبل از پايان سال اين طرح نهايي شود كه ادامه مذاكرات در سال جديد پيگيري مي شود.
بر اساس بند ب ماده 92قانون برنامه ششم توسعه دولت مكلف است تا پايان سال اول اجراي اين برنامه (96) بامشاركت سازمان صداو سيما ، وزارت ورزش وجوانان تمهيدات قانوني در خصوص نحوه تقسيم درآمدهاي ناشي از پخش مسابقات ورزشي را پيش بيني كند.
وي در ادامه اظهار كرد: در آخرين نشست مشترك وزير ورزش وجوانان، رئيس فدراسيون فوتبال و رئيس سازمان صداو سيما در اسفندماه 96 در ساختمان جام جم، مذاكرات متفاوتي از سر گرفته شد كه با طرح پيشنهادي صدا و سيما كه منافع اين رسانه و بخش ورزش كشور به ويژه فوتبال از آن منتفع خواهند شد، به جمع بندي اوليه رسيد.
مديركل دفتر برنامه‌ريزي و نظارت وزارت ورزش و جوانان با ارائه توضيح بيشتر درباره طرح جديد، گفت: در اين طرح فرصت هايي كه به طور مشترك در فوتبال و رسانه ملي با هدف درآمدزايي بيشتر ايجاد مي شود، به بحث و بررسي طرفين رسيد تا حق پخشي كه فوتبال از تلويزيون انتظار دارد، صداو سيما هم از اين رهگذر بهره مند شود.
رغبتي يادآور شد: پنج ماه گذشته و در آخرين نشست درباره نحوه تقسيم درآمد، گفت وگوهايي صورت گرفت كه منجر به نتيجه نشد. زيرا بر اساس طرح اوليه قبلي، درآمدزايي براي فوتبال و صدا و سيما هرچند خوب به نظر مي رسيد، اما هزينه اجرا سنگين بود.
مديركل دفتر برنامه ريزي و نظارت وزارت ورزش وجوانان اضافه كرد: در طرح قبلي درآمدزايي تنها براي سه باشگاه فوتبال لحاظ شده بود، اما طرح جديد همه باشگاه هاي فوتبال كشور را شامل مي شود.
به گفته رغبتي، در طرح جديد درآمدزايي بيشتر و متعاقب آن هزينه اجرايي كاهش مي يابد تا سهم درآمد باشگاه هاي فوتبال كشور و به فراخور آن سهم درآمد صدا و سيما افزايش يابد.
وي تصريح كرد: وزارت ورزش هم طرح هايي را كه به توسعه بيشتر رشته هاي ورزشي مورد علاقه مردم كه از رسانه ملي پخش مي شود، در نشست اسفندماه مطرح كرد كه جزئيات آن در كميته اجرايي تفاهمنامه كه پيشتر بين وزير ورزش وجوانان و صدا و سيما به امضا رسيده بود، بررسي مي شود.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد
ورزشي**9250**1368
۰ نفر