۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82870055
T T
۰ نفر
محورهاي اصلي و جاده هاي بين شهري مازندران پرترافيك شد

ساري - ايرنا - بازگشت موج نخست مسافران نوروزي از مازندران محورهاي اصلي و جاده هاي بين شهري اين استان را از صبح امروز شنبه پرترافيك كرده است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، بازگشت موج نخست مسافران نوروزي كه از عصر ديروز جمعه آغاز شده بود از صبح امروز شدت گرفت به گونه اي كه هم اكنون بيشتر جاده هاي بين شهري بويژه خروجي شهرهاي ساحلي داراي بار ترافيكي نيمه سنگين تا سنگين است .
موج نخست مسافرت هاي نوروزي به مازندران از 26 اسفند سال گذشته آغاز شد و امروز با پايان مرحله اول تعطيلات نوروزي و شروع فعاليت دستگاههاي اداري از فردا يكشنبه به پايان مي رسد .
در همين حال رئيس پليس راه مازندران صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به مسافران نوروزي توصيه كرد تا با توجه به مساعد بودن وضعيت جوي ، زمان بازگشت از سفر خود را طوري برنامه ريزي كنند تا با ترافيك سنگين رو به رو نشوند.
سرهنگ محمد رضا قدمي گفت : پليس راه هم تدابير لازم را براي كاهش بار ترافيكي در محورهاي پرتردد استان انديشيده است كه از جمله آن يكطرفه شدن 2 محور هراز و كندوان از بعد از ظهر امروز است .
وي توضيح داد : تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 امروز تا ساعت 3 بامداد فردا از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 امروز تا 3 بامداد فردا از مرزن آباد به سمت كرج هم به صورت يكطرفه خواهد بود.
سرهنگ قدمي افزود : همچنين تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 13 امروز تا ساعت 2 بامداد فردا از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 امروز تا 3 بامداد فردا از آب اسك تا رودهن ( محدوده مشاء ) به صورت يكطرفه خواهد بود.
رئيس پليس راه مازندران وضعيت فعلي محورهاي هراز و كندوان را با ترافيك سنگين و پر حجم توصيف كرد و گفت : اكنون ترافيك سنگين در محور هراز جنوب به شمال محدوده هاي پلور - گزنگ -آب اسك مشاهده مي شود.
وي ترافيك در محور كندوان را نيز پرحجم توصيف كرد و افزود : ترافيك در محور سوادكوه عادي و روان است.
فرمانده پليس راه مازندران با بيان اينكه هر ساله اين استان مقصد بيشتر مسافران و گردشگران نوروزي كشور است ، گفت : بايد بپذيريم كه جاده هاي استان جوابگوي حجم انبوه خودروها در ايام نوروز نيست و لازم است رانندگان با احساس مسئوليت و صبوري بيشتري در اين مسير تردد كنند .
وي به جاذبه هاي طبيعي جاده هاي مواصلاتي هراز ، كندوان و سوادكوه اشاره و اضافه كرد : مسافران و گردشگران براي اينكه بتوانند از سفرهاي نوروزي حتي در جاده ها لذت ببرند ، بايد مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند.
بر اساس گزارش راهداري مازندران ، از آغاز تعطيلات نوروز جاري تاكنون بيش از 10 ميليون تردد خودروئي در جاده هاي اين استان ثبت شده است .
مازندران در تعطيلات نوروزي سال 96 ميزبان بيش از 12 ميليون نفر شب گردشگر بود.
6990/1654