۸ فروردین ۱۳۹۷، ۳:۰۶
کد خبر: 82872809
T T
۰ نفر

كی روش: ملی پوشان لیگ برتری آماده جام جهانی نیستند

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۳:۰۶
کد خبر: 82872809
كی روش: ملی پوشان لیگ برتری آماده جام جهانی نیستند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان معتقد است بازیكنان لیگ برتری كه در تیم ملی بازی می كنند به هیچ وجه برای جام جهانی 2018 آماده نیستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، كارلوس كی‌روش سه شنبه شب و در نشست خبری پس از دیدار ایران برابر الجزایر اظهار كرد: آزمایش بسیار خوبی برای تیم ملی ایران مقابل این تیم خیلی خوب بود. الجزایر بازیكنان بسیار خوبی دارد كه سریع فكر می‌كنند و بازی را با سرعت انجام می‌دهند. آنان بازیكنان قدرتمندی در اختیار دارند. می‌خواهم در همین جا از فدراسیون فوتبال الجزایر و آقای رباح ماجر به خاطر فرصتی كه به ما برای انجام این بازی دادند، تشكر كنم.
این بازی كه در ورزشگاه «مركور» شهر «گراتس» اتریش برگزار شد با نتیجه 2 بر یك به سود ملی پوشان كشورمان به پایان رسید.
وی در پاسخ به این سوال كه بعد از دو بازی برابر تونس و الجزایر به چه نتیجه‌گیری دست پیدا كرده‌اید، گفت: همانطور كه قبلا گفتم در بازی‌های دوستانه بین المللی مقابل تیم‌هایی مثل تونس و الجزایر ما تنها دو نتیجه كسب می‌كنیم، یا می‌بریم یا یاد می‌گیریم. چیزی كه ما یاد گرفته‌ایم یك چیز است و من خیلی شفاف آن را می‌گویم؛ به هیچ عنوان بازیكنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نیستند. بازیكنان داخلی ما به برنامه‌ آماده‌سازی ویژه‌ای در چهل روز آینده نیاز دارند تا به این سطح برسند. آنها از این سطح دور هستند و نیاز دارند برای دوئل‌ها بهتر آماده شوند. آنان احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند. آنان نیاز دارند تا فكر كردن و بازی كردن سریع را تمرین كنند و به همین خاطر احتیاج دارند با من كار كنند..
كی‌روش افزود: این دو بازی به روشنی نشان داد كه ما از آنچه برای جام جهانی می‌خواهیم، دور هستیم. افرادی هستند حرفی كه من می‌زنم را دوست ندارند اما این وظیفه من است كه این را بگویم و هشدار لازم را بدهم. اكنون تصمیم با ما نیست. تصمیم با كسانی است كه فوتبال ایران را مدیریت می‌كنند. تصمیم با ریاست محترم فدراسیون آقای تاج، روسای باشگاه‌ها و وزیر محترم وزارت ورزش است، ما به تمرینات ویژه‌ای برای بازیكنان داخلی‌مان نیاز داریم.
او با بیان اینكه بازیكنان‌مان باید قوی‌تر شوند گفت: مهاجم مركزی تیم الجزایر به راحتی به پرسپولیس سه گل زد. او می‌تواند در تمام صحنه‌های تك به تك پیروز شود چون قدرتمند و قوی است. اكنون زمانی است كه فدراسیون ما و افرادی كه در فوتبال ما مسئولیت دارند تصمیم‌گیری كنند. اكنون زمانی است كه یا همه چیز را داریم یا هیچ چیز نداریم بنابراین ضروری است كه بازیكنان با من كار و تمرین كنند تا برای حضور در جام جهانی آماده شوند. دوست داشته باشید یا نه بازیكنان داخلی آماده حضور در جام جهانی نیستند. اگر آنها تا جام جهانی تمرینات با كیفیتی انجام ندهند، ما شانسی نخواهیم داشت.
سرمربی تیم ملی افزود: نكته كلیدی این است كه بازیكنان‌مان را در راه پیشرفت و آمادگی بهتر قرار دهیم و به این منظور راه دیگری به جز انجام تمرینات ویژه نداریم. ما از حالا 40 روز زمان داریم. اكنون زمانی است كه باید تصمیم بگیریم. فردا دیر است. تمرینات و مسابقات داخلی برای بازیكنان ما كافی نیست. هر مربی‌ای كه بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را به شما نمی‌گوید. اكنون چه چیزی برای ایران اهمیت دارد؟ لیگ داخلی یا جام جهانی؟ این وظیفه من است كه توجه‌ها را جلب كنم و بگویم كه این یا همه چیز است یا هیچ چیز. من باید صادق باشم و این حرف را بزنم.
كی‌روش در پاسخ به این سوال كه امشب دوئل‌های قدرتمندی را به همراه تعدادی مصدومیت دیدیم، گفت: شما حالا از مراكش چه انتظار دارید؟ یك مهمانی بزرگ؟ از پرتغال واسپانیا چه انتظاری دارید؟ والس یا اوپرا؟ این بازی‌ها نوعی راك اند رول هستند، سریع و جنگنده. نیاز داریم تا بازیكنان برای این میزان سرعت و جنگندگی آماده باشند. ما می‌توانیم اما باید برای آن آماده شویم. بازیكنان ما می‌توانند مقابل رونالدو 10 بار بپرند؟ نه خیر تا این حد این شانس را ندارند! ما به اینجا آمدیم تا ببریم یا بیاموزیم و ما اكنون یاد گرفتیم كه نیاز به كار داریم. اكنون كسانی كه مسئولیت دارند باید تصمیم بگیرند، رییس محترم فدراسیون فوتبال و وزیر محترم ورزش. عربستان تصمیمش را گرفته است؛ بازیكنان این تیم در اردو حضور دارند و برای باشگاه‌هایشان بازی نمی‌كنند. ما می‌توانیم چنین تصمیمی بگیریم؟ این سوالی است كه وجود دارد.
كی‌روش در پاسخ به این سوال كه آیا صحت داشت شما از سوی رییس سابق فدراسیون الجزایر برای همكاری دعوت شده بودید، كفت: ما دوستان خوبی برای هم هستیم و در فیفا با هم كار كرده‌ایم. این درست است اما من با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داشتم و به این تیم و بازیكنان و اهدافی كه برای جام جهانی داشتیم، متعهد بودم.
او در پاسخ به این سوال كه درباره تیم الجزایر چطور فكر می‌كنید، گفت: الجزایر تیم بسیار خوبی است. در جام جهانی قبلی آنها تنها تیمی بودند كه می‌توانستند آلمان را شكست دهند. آنها اكنون تیم‌شان را بازسازی می‌كنند. مطمئن هستم كه رباح ماجر با شخصیتی كه دارد به تیم ملی الجزایر هر آنچه شایسته این تیم است را می‌دهد.
ورزشی.**9144**3404
۰ نفر