۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82874545
T T
۰ نفر

رژیم صهیونیستی با پهپاد به راهپیمایان غزه شلیك كرد

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82874545
رژیم صهیونیستی با پهپاد به راهپیمایان غزه شلیك كرد

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از «پهپاد» برای شلیك گاز اشك آور به سوی تظاهركنندگان فلسطینی در نوار غزه استفاده كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبكه خبری اسكای نیوز، پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی امروز به سوی شركت كنندگان در راهپیمایی «بازگشت بزرگ» كه به مناسبت سالگرد «روز زمین» از سوی فلسطینیان در مناطق مختلف غزه برگزار شد، اقدام به شلیك گاز اشك آور كردند.
مناطق مختلف غزه امروز شاهد حضور گسترده فلسطینیان در این راهپیمایی و خشونت نظامیان صهیونیست و استفاده آنها از گلوله های جنگی علیه راهپیمایان بود كه بر اساس اعلام منابع فلسطینی تا این لحظه دست كم هشت نفر شهید و 550 نفر زخمی شده اند.
هزاران فلسطینی امروز در نوار غزه در اجتماعی اعتراض آمیز كه 6هفته ادامه دارد، تجمع كرده و با نصب چادرهایی نزدیك مرز فلسطین اشغالی خواستار بازگشت به سرزمین های خود شدند. فلسطینیان ده ها چادر در پنج نقطه در امتداد مرزغزه نصب كرده اند.
در آن سوی مرز نیز رژیم صهیونیستی نظامیان، تانك ها و تك تیراندازان خود را روی خاكریزها مستقر كرده كه هر از گاه به سوی تظاهركنندگان فلسطنیی نزدیك منطقه الشجاعیه در شرق غزه شلیك می كنند.
هدف این تظاهرات تاكید بر خواست فلسطینیان برای بازگشت به اراضی فلسطینی است.
حماس و دیگر گروه های فلسطینی در غزه به منظور برگزاری راهپیمایی موسوم به «بازگشت بزرگ» برای امروز جمعه مصادف با سالگرد «روز زمین» (30 مارس) و حركت به سوی منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی فراخوان داده بودند.
فلسطینیان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری كرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هكتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب كرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاك فلسطین شد.
شبد**1480**1379
۰ نفر