۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82878690
T T
۰ نفر

قيمت مرغ در اهواز 30 درصد كاهش يافت

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82878690
قيمت مرغ در اهواز 30 درصد كاهش يافت

اهواز - ايرنا - با پايان يافتن تعطيلات نوروزي و فروكش كردن بهاي برخي اقلام پرمصرف، قيمت مرغ تازه آماده طبخ در اهواز حدود 30درصد كاهش يافت.

به گزارش ايرنا بهاي هركيلوگرم مرغ تازه در بازار خرده فروشي هاي اهواز روز پنجشنبه بين 77 تا 79هزار ريال عرضه شد.
قيمت مرغ تازه در ايام تعطيلات نوروزي در اهواز تا 98 هزار ريال نيز رسيده بود كه اين مساله سبب نارضايتي برخي شهروندان به خصوص قشرهاي آسيب پذير و حقوق بگير شده بود.
سيدنور الله حسن زاده رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در روزهاي آينده بهاي بسياري از اقلام پرمصرف مردم همچون مرغ متعادل مي شود.
وي افزايش برخي اقلام پرمصرف در ايام نوروزي را افزايش تقاضا عنوان كرد.
در پي متعادل شدن عرضه و تقاضاي مرغ ، در بسياري از شهرهاي استان خوزستان همچون بهبهان و سوسنگرد كاهش قيمت مرغ نيز گزارش شده است.
در همين حال اداره كل پشتيباني امور دام استان خوزستان اعلام كرد: مرغ منجمد همچنان به قرار هركيلوگرم 62هزار ريال بدون محدوديت در فروشگاههاي زنجيره اي و معتبر استان عرضه مي شود.
افزايش قيمت مرغ تازه در ايام تعطيلات نوروزي سبب گرايش مردم به مصرف مرغ منجمد كه در چند ماه اخير هيچ گونه افزايشي نداشت ، شده بود.
بهاي تخم مرغ داخلي نيز از روز چهارشنبه در اهواز روند كاهشي به خود گرفت و هر شانه تا 120هزار ريال به فروش رفت.
در عين حال برخي فروشگاه هاي زنجيره اي در اهواز هر شانه تخم مرغ وارداتي را به بهاي 126هزار ريال عرضه مي كنند ولي توزيع آن در شهرهاي استان گسترده و فراگير نيست.
بنا بر اعلام سازمان دامپزشكي كشور ، بهاي تخم مرغ داخلي در خرداد ماه امسال با افزايش توليد كاهش خواهد يافت و احتمال صادرات آن نيز وجود دارد.
شيوع آنفلوآنزاي مرغي در پائيز پارسال ، سبب كاهش توليد تخم مرغ و متعاقب آن افزايش قيمت اين فراورده پرمصرف در بازار داخلي شده بود و دولت را مجبور به واردات تخم مرغ از تركيه كرد.
6065/6064