۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82878757
T T
۰ نفر

دوستداران محيط زيست ساحل رودخانه دز را پاكسازي كردند

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82878757
دوستداران محيط زيست ساحل رودخانه دز را پاكسازي كردند

دزفول - ايرنا - جمعي از دوستداران محيط زيست روز جمعه ساحل رودخانه دز در دزفول را از زباله هاي رها شده از سوي گردشگران نوروزي پاكسازي كردند.

رئيس هيات قايقراني دزفول و از برنامه ريزان اين اقدام زيست محيطي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت:برخي گردشگران و مسافران زباله ها خود را در ساحل رودخانه دز رها مي كنند كه اين اقدام به تهديدي جدي براي اين رودخانه تبديل شده است.
غلامحسين حسنپور افزود: با پايان تعطيلات نوروزي شاهد رها شدن مقادير زيادي زباله به ويژه انواع پلاستيك و ظروف يكبار مصرف در ساحل رودخانه دز و بوستان هاي ساحلي همچنين سطح رودخانه دز هستيم.
وي اظهار داشت:دوستداران محيط زيست از جمله هيات قايقراني و انجمن كوهنوردي دزفول با همكاري اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان روز جمعه در يك اقدام خودجوش اقدام به پاكسازي ساحل شرقي و غربي رودخانه دز از سد علي كله تا پل شناور از زباله نمودند.
وي هدف از اين اقدام را فرهنگ سازي براي مشاركت همه شهروندان براي حفظ محيط زيست عنوان كرد و گفت:50 نفر از علاقه مندان به حفظ محيط زيست در سنين هشت تا 65 سال در اين طرح مشاركت داشتند.
حسنپور با اشاره به توزيع كيسه زباله بين مسافران و گردشگراني كه در ساحل رودخانه دز حضور داشتند افزود: اين برنامه زيست محيطي تا پايان فصل تابستان در چند مرحله در ساحل رودخانه دز اجرا مي شود.
رييس هيات قايقراني دزفول افزود: در اين اقدام يك كاميون زباله به وزن حدود يك تن از ساحل رودخانه دز جمع آوري شد.
همچنين يكي از دوستداران محيط زيست سه هزار قطعه ماهي كپور پرورشي را در رودخانه دز رهاسازي كرد.
اداره حفاظت محيط زيست دزفول نيز در پايان اين برنامه از شركت كنندگان در طرح پاكسازي ساحل رودخانه دز تجليل كرد.
رودخانه دز كه شريان اقتصادي شمال خوزستان محسوب مي شود و توليد بيش از پنج ميليون تن محصولات كشاورزي به آن وابسته است اين روزها با كاهش دبي حال و روز خوشي ندارد.
كاهش دبي موجب تشديد رشد جلبك ها و خزه ها در نقاط مختلف اين رودخانه شده است.
علاوه بر ورود فاضلاب خام در نقاطي به رودخانه دز مشاهده حجم زيادي از مواد پلاستيكي در جريان آب به خصوص اطراف پل شناور ، دوستداران محيط زيست را نگران كرده است.
6068