۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82889810
T T
۰ نفر

مقصد نيروهاي ارتش سوريه پس از غوطه شرقي كجاست؟

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82889810
مقصد نيروهاي ارتش سوريه پس از غوطه شرقي كجاست؟

تهران-ايرنا- مشرق در يادداشتي آورده است:مناطق اشغالي در جنوب پايتخت با محله سيده زينب (س) كمتر از دو كيلومتر فاصله دارد و همين مسئله باعث شده نيروهاي جبهه مقاومت عزم خود را براي پاكسازي اين منطقه جزم كنند.

به گزارش مشرق، پس از خروج عناصر تروريستي جيش الاسلام از شهرك دوما، غوطه شرقي دمشق پس از ۷ سال نا آرامي و جنگ در حال حركت به سمت آرامش است و اميدها براي احيا شدن دوباره كمربند سبز پايتخت پر رنگ تر شده است.

غوطه شرقي دمشق روزي چاقوي غرب زير گلوي بشار اسد بود و حالا با خروج ۲۱ هزار تن از عناصر تروريستي و انتقال آنان به شمال سوريه، پيروزي به دست آمده كه اهميت آن كمتر از آزادسازي شهر حلب نيست.

در مقطع فعلي، همه نگاه ها به آخرين پايگاه گروه هاي تروريستي در حومه جنوبي شهر دمشق دوخته شده و بدون شك اگر تروريست ها حاضر به خروج از اين مناطق نشوند عمليات نيروهاي ارتش سوريه براي پاكسازي اين نقاط در سريع ترين زمان ممكن آغاز مي شود.

عناصر تروريستي در جنوب شهر دمشق (محور شمال و شمال غرب محله سيده زينب) محله هاي «بيت سحم، ببيلا، السليخه، يلدا، المادنيه، التضامن، التقدم، الزين، العسالي، حجر الاسود و اردوگاه يرموك را در اشغال دارند.


مجموع مساحت تحت اشغال گروه هاي تروريستي در جنوب شهر دمشق حدود ۱۲ كيلومتر مربع است اما روند مذاكرات نشان مي دهد تروريست ها بدون درگيري از محله هاي «ببيلا، بيت سحم و يلدا» خارج شوند.

براساس اعلام منابع ميداني، پيش بيني مي شود مناطق تحت اشغال عناصر تروريستي جبهه النصره بدون درگيري تخليه شود و به كنترل نيروهاي ارتش سوريه درآيد اما نيروهاي سوري خود را براي هرگونه سناريويي آماده كرده اند.

اما پاكسازي مناطق تحت اشغال گروه تروريستي داعش سخت ترين مرحله آزادسازي جنوب دمشق به شمار مي آيد چرا كه تراكم مجتمع هاي مسكوني و به گروگان گرفته شدن مردم توسط تروريست ها، عمليات را در اين محور پيچيده و سخت تر مي كند.

در حال حاضر، محله هاي «حجر الاسود، العسالي» و بخش هاي وسيعي از محله «الزين» در اشغال عناصر تروريستي داعش است كه همچنان تلاش مي كنند اهرم فشار را در جنوب دمشق عليه دولت مركزي حفظ كنند.

آزادسازي اردوگاه يرموك هم يكي از سخت ترين مرحله عمليات در جنوب دمشق است چرا كه ۶۰ درصد اين اردوگاه در اشغال عناصر تروريستي داعش و ۲۵ درصد ديگر هم در اشغال عناصر تروريستي جبهه النصره است.

اختلاف در اردوگاه يرموك ميان تروريست ها در بالاترين سطح وجود دارد و اين منطقه در سال هاي گذشته شاهد درگيري هاي سنگين ميان تروريست ها بوده است؛ فقط ۱۵ درصد اين اردوگاه در كنترل نيروهاي مقاومت فلسطيني است.

مناطق اشغالي در جنوب پايتخت با محله سيده زينب (س) كمتر از دو كيلومتر فاصله دارد و همين مسئله باعث شده نيروهاي جبهه مقاومت عزم خود را براي پاكسازي اين منطقه جزم كنند.

يك منبع ميداني در گفت وگو با مشرق اعلام كرد: تامين امنيت محله سيده زينب (س) و ۵ ميليون تن از شهروندان پايتخت در اولويت است و هيچ مسئله اي نمي تواند از پاكسازي اين نقاط جلوگيري كند.

اين منبع ميداني به آمار تروريست هاي محاصره شده در جنوب دمشق اشاره كرد و افزود: تعداد تروريست هاي جبهه النصره در اين مناطق حدود ۲۰۰ نفر است و تعداد تروريست هاي داعشي به حدود ۹۶۰ تن مي رسد.

پاكسازي مناطق اشغالي جنوب دمشق به معناي رهايي مردم از كابوس حملات خمپاره اي گروه هاي تروريستي است كه در سال هاي گذشته منجر به شهادت صدها تن شده است.

مشرق/28فروردين 97
اول*1566
۰ نفر