۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82890921
T T
۰ نفر
بخش خصوصي از واگذاري اختيارات به كرمان استقبال مي كند

كرمان - ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان كرمان گفت: بخش خصوصي از واگذاري اختيارات به استان كرمان كه مورد تائيد رياست جمهوري قرار گرفته، استقبال كرده و منتظر تحقق وعده رياست جمهوري در اين زمينه است.

به گزارش ايرنا، سيد مهدي طبيب زاده روز پنجشنبه در نشست مشترك كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، ستاد اقتصاد مقاومتي و فعالان اقتصادي استان كرمان با حضور وزير اقتصاد و دارايي افزود: رياست جمهوري در سفر اخير به كرمان، اين استان را به عنوان پايلوت واگذاري اختيارات معرفي كرد.
وي با تاكيد بر اينكه يكي از اساسي ترين موارد در بهبود فضاي كسب و كار، تفويض اختيارات اقتصادي است گفت: رياست جمهوري در سفر به استان كرمان، اين استان را به عنوان پايلوت واگذاري اختيارات معرفي كرد و ما نيز از اين موضوع استقبال كرده ايم.
وي اظهار كرد: كرمان يك استان صادراتي است و در رابطه با تثبيت نرخ ارز دفاع مي كنيم و بايد ببنيم كه دولت در اين حوزه چه برنامه هايي دارد.
وي تاكيد كرد: سهم قانوني كرمان از ماليات واريزي به خزانه تاكنون به اين استان پرداخت نشده و اين در حالي است كه اين استان بيشتر از ميزان تعيين شده، ماليات پرداختي مردم را به خزانه واريز كرده است.
وي با اشاره به اينكه بدهي دولت به پيمانكاران مشكلات اساسي ايجاد مي كند گفت: از وزير اقتصاد براي كاهش حقوق گمركي درخواست پيگيري داريم.
وي يادآور شد: كرمان مي تواند در حوزه بهبود فضاي كسب و كار نيز به عنوان استان پايلوت معرفي شود.
وي بر رفع مشكلات نيروگاه ها نيز تاكيد كرد و گفت: بي توجهي به اين موضوع موجب مي شود كه در زمان پيك مصرف با مشكلات جدي مواجه شويم.
مسعود كرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي به همراه اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي بمنظور شركت در نشست مشترك با فعالان اقتصادي استان كرمان چهارشنبه شب وارد اين استان شد.
اين هيات اقتصادي با استقبال رسمي استاندار كرمان وارد فرودگاه بين المللي آيت الله هاشمي رفسنجاني كرمان شدند.
سفر به شهرستان رفسنجان و كلنگ زني و افتتاج چندين پروژه مهم صنعتي در منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان، حضور در شوراي اداري اين شهرستان و بازديد از برخي جاذبه هاي گردشگري استان كرمان از جمله برنامه هاي اين هيات اقتصادي به استان كرمان است.
كرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي دولت دوازدهم پيشتر در ايام الله دهه مبارك فجر سال 96 و همزمان با سفر رئيس جمهوري به استان كرمان در راس هياتي متشكل از معاونان و مديران كل ستادي اين وزارتخانه به شهرستان بم سفر و از پروژه هاي منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد بم و شركت خودرو سازي كرمان موتور بازديد كرده بود.
همچنين سال 95 نيز طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي دولت يازدهم نيز به منظور پيگيري مسائل بيمه اي، مالياتي، بانكي و اعتباري استان به كرمان سفر و در نشست شوراي گفت ‌و گوي دولت و بخش خصوصي از استان كرمان به عنوان الگوي موفق كشور در مشاركت مردم و بخش خصوصي ياد كرده بود.
3029/7440