۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82895788
T T
۰ نفر
كمبود بودجه مانع برگزاری اردوهای تیم ملی شنای نابینایان است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفت: كمبود بودجه مانع برگزاری اردوهای متمركز تیم ملی شده است و به همین دلیل شناگران برای حفظ آمادگی خود به صورت غیر متمركز و انفرادی تمرین می كنند.

حمید شریفیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ركوردگیری شناگران نابینا در بازه زمانی 19 تا 21 اردیبهشت ماه در استخر شنای مجموعه ورزشی آزادی، افزود: سیاست كمیته ملی پارالمپیك اعزام تیم كیفی به مسابقات است و افرادی به رقابتها اعزام می شوند كه بخت بالایی برای كسب مدال داشته باشند.
وی با اشاره به دعوت از 13 شناگر برای ركوردگیری ادامه داد: از دید كارشناسان این 13 ورزشكار توان رقابت و كسب حد نصاب ورودی به تیم ملی را دارند اما با این حال به هیات های ورزشی استانها فراخوان داده شده تا در صورت وجود افراد مستعد و مدعی در نقاط مختلف كشور اسامی این افراد را تا 10 اردیبهشت به فدراسیون اعلام كنند.
سرمربی تیم ملی شنای نابینایان ملاك ارزیابی و سنجش ركورد ورودی شناگران به تیم ملی مردان را ركورد رتبه بندی نفرات اول تا سوم سال 2017 مسابقات آسیایی اعلام كرد و گفت: بر اساس این رتبه بندی در حال حاضر ما توان كسب یك طلا، سه نقره و سه برنز در مسابقات جاكارتای اندونزی را داریم اما اعضای تیم ملی پس از ركورد گیری نهایی معرفی خواهند شد.
شریفیان در خصوص تعداد اعضای تیم ملی و نفرات اعزامی نیز اظهار كرد: محدودیتی در تعداد ورزشكاران اعزامی به جاكارتا نداریم و هر كس حد نصاب ورودی را كسب كرده باشد به عضویت تیم ملی در خواهد آمد.
وی با بیان اینكه تیم ملی شنای نابینایان ایران علاوه بر ركوردداری ماده 400 متر آسیا، در مسابقات آسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی یك طلا، سه نقره و پنج برنز كسب كرده است، افزود: علاوه بر مسابقات آسیایی جاكارتا، تیم ملی باید در مسابقات متعدد كسب سهمیه پارالمپیك2020 توكیو ژاپن نیز شركت كند، برخلاف دیگر رشته های ورزشی شناگران برای حفظ آمادگی باید در طول سال و مداوم تمرین كنند كه برگزار نشدن منظم و متمركز اردوها مانعی بزرگ در راه آمادگی ورزشكاران است.
سرمربی تیم ملی شنای نابینایان با بیان اینكه اسامی نهایی تیم ملی پس از پایان ركوردگیری، 21 اردیبهشت اعلام می شود، گفت: شناگران 14خرداد به مسابقات جهانی برلین اعزام خواهند شد.
شریفیان هدف از اعزام تیم ملی به رقابت های جهانی برلین آلمان را كلاس بندی مجدد ورزشكاران، كسب حد نصاب و سهمیه پارالمپیك 2020 توكیو و محك جدی اعضای تیم قبل از بازی های آسیایی جاكارتا دانست و افزود: رقبای جدی ما در سطح آسیا كشورهای كره، ژاپن، هنگ كنگ هستند و به تازگی كشورهای ازبكستان و قزاقستان نیز به جمع مدعیان پیوسته اند كه برای رقابت در این میدان نیازمند برنامه های منسجم تر و تلاش بیشتر هستیم.
ورزشكاران نابینای ایران در رقابت های بین المللی در هفت ماده انفرادی50 متر، 100 متر، 400 متر آزاد، 100 متر كرال پشت، 100 متر قورباغه، 100 متر پروانه و 200 متر مختلط و 2 ماده تیمی 400 متر و در مجموع در 9 رشته شركت می كنند.
كلاس بندی معلولان و نابینایان در رقابت های ورزشی با حرف «اس» انگلیسی و با 13 عدد انجام می شود. كلاس های S1 تا S10 مربوط به معلولان جسمی و حركتی است و كلاس های S11 تا S13 نیز متعلق به ورزشكاران نابیناست.
مسعود محمودی، علیرضا امیری مرگاوی، محمدحسین كریمی جهان آبادی، امیرحسین سعادتی مقدم، ابراهیم عمرانی، احمد نخعی، حسن جهاندار، محمددلیرحیدر آبادی، رادین جعفری، امیرمحمد صدیفی، سید مهدی میر دهقان، حامد اصغریان، فراز رمضانعلی شناگران دعوت شده به مسابقات كسب ورودی تیم ملی هستند.
بازی های پاراآسیایی 2018 مهر ماه سال جاری در شهر جاركارتای اندونزی برگزار می شود. ایران در دوره قبل این بازی ها در اینچئون كره جنوبی چهارم شد.
ورزشی**1293**1597
۰ نفر