۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82896311
T T
۰ نفر
خيران دارابي متعهد به ساخت 13 مدرسه در اين شهرستان شدند

شيراز- ايرنا- مدير كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس فارس گفت: در جشنواره خيرين مدرسه ساز اين استان، تعدادي از خيران شهرستان داراب متعهد به ساخت 13 مدرسه با هزينه 40 ميليارد ريال در اين شهرستان شدند.

به گزارش ايرنا سرافراز موصلي، سه شنبه در جمع خيران شهرستان داراب اظهار داشت: مقرر شده عمليات ساخت اين مدارس خيرساز در سال 97 آغاز شود و اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس فارس نيز 50 درصد سهم خود را در اين زمينه تامين خواهد كرد.
وي افزود: اين اداره كل در شهرستان داراب 29 طرح نيمه تمام از جمله آموزشگاه مسكن مهر داراب، مدرسه مسرور، مدرسه جواد الائمه، مدرسه روستاي مرواريد، نمازخانه بوعلي و سالن اجتماعات مدرسه حسن آباد را در دست ساخت دارد و قرار است كه از اين تعداد 17طرح آن در سال 97 تكميل و به آموزش و پرورش تحويل داده شود.
مدير آموزش و پرورش شهرستان داراب نيز در اين نشست گفت: ظرف چهار سال گذشته، 20 طرح آموزشي با مشاركت خيران و اداره نوسازي و تجهيز مدارس اين شهرستان به اتمام و بهره برداري رسيده است.
روح الله فيروزي بيان كرد: اين طرح ها شامل 9 مدرسه، 25 كلاس درس، هشت نمازخانه و سه خانه سرايدار است.
وي همچنين بيان كرد: از 270 واحد آموزشي موجود در اين شهرستان 35درصد آنها كه معادل 104واحد است، فرسوده و نيازمند تخريب و بازسازي است.
فيروزي اظهار داشت: هم اينك 42 درصد از واحدهاي آموزشي شهرستان داراب كه مشتمل بر 140 مدرسه است به صورت 2 نوبته اداره مي شود و براي رفاه دانش آموزان اين شهرستان نياز به تاسيس 70 مدرسه داريم.
شماري از خيران شركت كننده در اين نشست، خريد 10 دستگاه آب سردكن، پنج دستگاه فتوكپي و پنج دستگاه كولر گازي (اسپيلت) براي واحدهاي آموزشي اين شهرستان متقبل شدند.
شهرستان داراب در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد.
9877 /6118