۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82897430
T T
۰ نفر

ورزشكاران جانباز و معلول خوزستان در 12 رشته فعالند

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82897430
ورزشكاران جانباز و معلول خوزستان در 12 رشته فعالند

اهواز - ايرنا - رييس هيات جانبازان و معلولان خوزستان گفت: ورزشكاران جانباز و معلول خوزستاني در 12 رشته زير نظر اين هيات فعاليت دارند.

مهرداد شيرواني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين ورزشكاران در رشته هاي دو و ميداني، بسكتبال با ويلچر، تيراندازي، وزنه برداري، فوتبال 7 نفره، فوتبال قطع عضو، تير و كمان، واليبال نشسته، تنيس روي ميز، پارا تكواندو، پارا بدمينتون و شنا فعاليت دارند و در برخي رشته ها موفق به كسب نشان كشوري و بين المللي شده اند.
وي با اشاره به اينكه در رشته دو و ميداني فعاليت بسيار چشمگيري در بخش آقايان و بانوان داريم افزود: در مجموع رشته ها در 2 بخش آقايان و بانوان حداقل 6 و حداكثر 10 نفر از خوزستان به مسابقات پاراآسيايي 2018 اعزام مي شوند كه احتمال كسب نشان توسط آنها زياد است.
وي گفت: در گذشته، به معلولان به عنوان سربار جامعه نگاه مي شد اما امروزه به دليل موفقيت هاي ورزشكاران جانباز و معلول در مسابقات پاراآسيايي، جهاني و پارالمپيك، از آنان به عنوان افتخارآفرينان ملي ياد مي‌شود.
وي ادامه داد: ورزشكاران ما به ويژه در رشته دو و ميداني به طور جدي مشغول تمرين هستند تا در رقابت هاي كشوري و بين المللي حضوري موثر داشته و مقام كسب كنند.
شيرواني در ادامه با اشاره به فعاليت 700 ورزشكار سازمان يافته در خوزستان كه از امكانات بسيار اندكي برخوردار هستند افزود: زماني مي توان در خصوص رونق و گسترش اين رشته در خوزستان صحبت كرد كه بتوان بودجه مناسبي در اختيار هيات هاي شهرستاني قرار داد؛ بودجه چنداني نداريم كه بتوان امكانات مناسبي براي استفاده هيات هاي شهرستاني مهيا كنيم.
وي درباره حامي مالي براي رشته هاي ورزشي جانبازان و معلولان خوزستان گفت: هر چند برخي از رشته هاي ما زير حمايت شركت هايي در خوزستان هستند اما بسياري از رشته ها بدون حامي مالي هستند.
شيرواني ادامه داد: به عنوان مثال شهرداري هاي اراك و تبريز بسياري از تيم هاي اين هيات را زير پوشش دارند و حتي در ليگ برتر تيم داري مي كنند اما برعكس وقتي به نزد برخي نهادها در اهواز مي رويم به ما اعلام مي كنند كه به دليل نبود منابع مالي نمي توانيم تيم داري كنيم.
وي با بيان اينكه در سال 95 در ارزيابي عملكرد هيات هاي كشوري عنوان دومين هيات برتر كشور را بدست آورديم افزود: انتظار داريم در سال 96 با توجه به ميزباني مسابقات مختلف كشوري و اردوهاي تيم ملي ، در بين سه هيات اول كشور قرار گيريم.
وي گفت: اگر چه در يك سال اخير حمايت خوبي از سوي اداره كل ورزش و جوانان خوزستان به ورزش جانبازان و معلولان صورت گرفته، اما نياز به حمايت بيشتر است ، و از جمله در ارديبهشت امسال چند اعزام به مسابقات كشوري داريم كه براي اين كار نياز به حمايت داريم.
9879/ 6037