۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82897587
T T
۰ نفر
آماده همكاري اقتصادي و تجاري با همدان هستيم

همدان - ايرنا - سفير كشور غنا در تهران با بيان اينكه آماده همكاري اقتصادي و تجاري با استان همدان به ويژه ملاير هستيم گفت: بخش شمالي غنا مي تواند همكاري هاي اقتصادي با ايران بخصوص با شهرستان ملاير داشته باشد.

به گزارش ايرنا، محمد سيوتي يحيا ايدي روز چهارشنبه در نشست هيات تجاري كشور غنا با فعالان اقتصادي ملاير افزود: استان همدان و شهرستان ملاير ظرفيت بالايي در حوزه هاي مختلف دارد كه براي غنا از اهميت خاصي برخوردار است.
وي اظهار كرد: در اين سفر تلاش مي كنيم تا از توانمندي ها و ظرفيت هايي كه ملاير مي تواند به ما ارائه كند و آن چيزي كه غنا مي تواند براي اين شهرستان به ارمغان بياورد، استفاده كنيم.
وي ادامه داد: اين امكان وجود دارد كه تفاهم نامه خواهر خواندگي همدان با يكي از شهرهاي شمالي كشور غنا امضا شود.
يحيا ايدي با اشاره به بازديدهاي هيات تجاري غنا از كارخانه هاي كشمش و كارگاه هاي توليد مبل منبت ملاير اظهار كرد: با توجه به بازديدهايي كه انجام شد، مشخص است كه تشابه زيادي بين ملاير و غنا وجود دارد كه مي توانند اقدامات بسيار خوبي انجام دهند.
وي ادامه داد: با شناختي كه از اين شهر پيدا كرديم، به اين نتيجه رسيديم كه با توجه به همكاري هاي زيادي كه بين ايران و غنا وجود دارد، نبايد ملاير در عرصه اقتصادي از قلم بيفتد.
سفير كشور غنا در تهران جايگاه ملاير را در توليد صنعت مبل و منبت بسيار ويژه دانست و گفت: توانايي بسيار بالايي در تكنيك چوب در اين شهرستان مشاهده كرديم و مي توانيم در اين صنعت با ملاير همكاري متقابل داشته باشيم.
يحيا ايدي با اشاره به مسلمان بودن قسمت شمالي غنا و اينكه همكاري ملاير و غنا مي تواند برادرانه باشد، افزود: چوب هاي با كيفيت بالا در غنا وجود دارد كه صنعتگران ملاير مي توانند از آن به عنوان مواد اوليه در صنعت مبلمان استفاده كنند.
وي خاطرنشان كرد: هنرمندان صنعت مبل و منبت ملاير مي توانند به كشور غنا بيايند و كارخانه اي را تاسيس و چوب و مواد اوليه را به راحتي به كالاهايي كه مي خواهند، توليد كنند و حتي مبلمان هاي با كيفيتي را توليد و به ملاير بياورند.
وي خطاب به فعالان اقتصادي ملاير در صنعت مبل و منبت تاكيد كرد: شما مي توانيد اين تكنيك ها و دانش خود را به مردم غنا نيز منتقل كنيد.
يحيا ايدي ادامه داد: با توجه به توليد انگور در غنا، با همكاري متقابل فعالان صنعت كشمش در ملاير، مي توان جداسازي و بسته بندي اين محصول را در غنا نيز انجام داد.
وي بيان كرد: از فعالان اقتصادي ملاير در صنعت كشمش دعوت مي كنيم به كشور غنا بيايند و با بازديد از امكانات اين كشور، از ظرفيت هاي قسمت شمالي غنا بهره مند شوند.
سفير كشور غنا در تهران با بيان اينكه روابط استان همدان به ويژه ملاير با غنا مي تواند عميق تر باشد، گفت: غنا از نظر امنيت سرمايه گذاري، امن ترين كشور است و سرمايه گذاران احساس امنيت بالايي در اين كشور دارند.
يحيا ايدي ادامه داد: سرمايه گذاران استان همدان و ملاير مي توانند در كنار ساير سرمايه گذاران ايراني در كشور غنا در حوزه هاي مختلف اقتصادي، كشاورزي و معدني در مناطق ويژه اقتصادي سرمايه گذاري كنند.
وي همچنين نقش رئيس اتاق بازرگاني استان همدان را در برقراري رابطه دوستي كشور غنا و ايران به ويژه استان همدان اثرگذار دانست و افزود: از نظر من ملاير يك شهر بين المللي است كه مي تواند به اندازه كل كشور صادرات محصول داشته باشد.
به گزارش ايرنا، سفير غنا در تهران همراه با هيات تجاري اين كشور روز چهارشنبه از تعدادي از كارخانه هاي توليد كشمش و كارگاه ها و نمايشگاه هاي توليد مبل و منبت ملاير بازديد و براي برقراري مراودات تجاري و اقتصادي با اين شهرستان اعلام همكاري كردند.
7528/2087/1772
۰ نفر