۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 82898492
T T
۰ نفر

ريسك پرواز در ايران صفر است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 82898492
ريسك پرواز در ايران صفر است

شهركرد- ايرنا- معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه به هيچ وجه احتمال خطر پرواز با هواپيما در كشور توسط اين وزارتخانه پذيرفتني نيست، گفت: ريسك پرواز با هواپيما در ايران صفر است.

مهرداد تقي زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در شهركرد افزود: سازمان هواپيمايي كشوري براساس ضوابطي كه براي نظارت بر ناوگان هوايي دارد، مادامي كه اين ناوگان فاقد استانداردهاي لازم باشد، اجازه پرواز به هيچ هواپيمايي را نمي دهد.
وي ادامه داد: تاخيرهاي طولاني و يا لغو پروازها نيز به اين دليل است كه اين سازمان حاضر به پرواز با ريسك و احتمال خطر نيست.
تقي زاده بيان كرد: وضعيت خلبان ها و مجوز پرواز آنان نيز از هر نظر تاييد و سپس اجازه پرواز داده مي شود.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود درباره حادثه اخير سقوط هوايپماي تهران- ياسوج تصريح كرد: بررسي جعبه سياه حاكي از آن است كه تمامي سيستم هاي اين هواپيما بدون نقص بوده و دليل سقوط نيز خطاي خلبان بوده است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي با رد اين ادعا كه ايران اقدام به خريد هواپيماهاي اسقاطي و دست دوم از روسيه مي كند، اظهار كرد: بر خلاف اين گونه ادعاها،هواپيماهاي خريداري شده نو هستند، ضمن آنكه سال گذشته پس از سال ها تحريم موفق به خريد چند فروند هواپيماي مسافربري نو شديم.
به گزارش ايرنا، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي به منظور بازديد از فرودگاه و پايانه هاي مسافربري شهركرد، خط راه آهن و برگزاري نشست با اعضاي كميسيون مديريت اجرايي حمل و نقل به شهركرد سفر كرده است.
8125/6021