۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82898825
T T
۰ نفر

كالاهای ایرانی درنمایشگاه ویتنام عرضه شدند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82898825
كالاهای ایرانی درنمایشگاه ویتنام عرضه شدند

كوالالامپور-ایرنا- محصولات و كالاهای مختلف تولید ایران از جمله آثار و صنایع دستی هنرمندان ایرانی در نمایشگاه تجاری 'گوانگ نین' ویتنام به معرض دید عموم گذاشته شده تا بخشی از ظرفیت های اقتصادی ایران در این كشور جنوب شرق آسیا معرفی شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وزارتخانه های صنعت و تجارت، فرهنگ، ورزش و جوانان و كشاورزی و توسعه روستایی جمهوری سوسیالیستی ویتنام با همكاری استان 'گوآنگ نین' در شمال شرقی این كشور، اقدام به برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات تجاری داخلی و خارجی كرده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در این نمایشگاه كه در روزهای 27 آوریل تا 2 مه
(12-7 اردیبهشت)، در استان گوانگ نین ویتنام در حال برگزاری است، تعدادی از محصولات و كالاهای ایرانی را دراین نمایشگاه عرضه كرده است.
پیشتر از سفارتخانه های مقیم ویتنام برای دایر كردن غرفه محصولات كشورهای خود با هدف آشنایی بیشتر تجار، فعالان اقتصادی و مصرف كنندگان ویتنامی با ظرفیت های اقتصادی و تجاری داخلی و خارجی دعوت شده بودند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی و رایزنی بازرگانی سفارت نیز با تجهیز غرفه ایران در نمایشگاه استان گوآنگ نین به معرفی برخی از ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران از جمله صنایع دستی، خشكبار و فرش ایرانی به بازار مصرف كنندگان ویتنامی پرداختند.
قرار است شركت های ارائه دهنده خدمات فنی-مهندسی، محصولات دارویی و مصالح ساختمانی ایران نیز در بخش صادرات غیرنفتی در راستای تقویت بخش خصوصی دراین نمایشگاه معرفی شوند.
آشنایی بازدیدكنندگان با ظرفیت های گردشگری ایران از دیگر اهداف شركت دراین نمایشگاه اعلام شده است.
نمایشگاه گوانگ نین 2018، از امروز به مدت پنج روز در محل اكسپوی شهر 'هالونگ بی' استان 'گوآنگ نین' دایر خواهد بود.
وزارتخانه های مختلف در ویتنام به منظور معرفی شهرستان های مختلف این كشور به سفارتخانه های خارجی مقیم این كشور از یك سو و توسعه متوازن كشور از سوی دیگر ، سالانه به جز برپایی 2 نمایشگاه اصلی در شهرهای هانوی و هوشی مین كه به اكسپو سالانه معروف است، اقدام به برگزاری نمایشگاههای مختلف تجاری استانی می كنند.
این اقدام با هدف آشنایی مصرف كننده ویتنامی با محصولات تولید كنندگان مختلف و همچنین آشنایی سفارت خانه های مقیم این كشور با ظرفیت ها و بازارهای تجاری هر استان ویتنام انجام می شود.
آساق**1599