۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۲
کد خبر: 82899094
T T
۰ نفر

24 داعشي در روسيه دستگير شدند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۲
کد خبر: 82899094
24 داعشي در روسيه دستگير شدند

مسكو - ايرنا - سازمان امنيت فدرال روسيه اعلام كرد كه 24 داعشي را در مسكو و منطقه اي در شمال روسيه دستگير كرده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان امنيت فدرال روسيه، ماموران امنيتي چهار عضو يك گروه تروريستي داعش با نام «كانون خفته» را پيش از انجام اقدامات تروريستي در مسكو دستگير كردند.
براساس گزارش منتشر شده، اين چهار تروريست داعشي از شهر نووي اورنگوي در منطقه خودمختار يامالوننتسكي در شمال روسيه به مسكو آمده بودند.
«اين افراد با تروريست ها در سوريه ارتباط داشتند و فعاليت خود را با استفاده از سامانه پيام رساني تلگرام هماهنگ مي كردند.»
سازمان امنيت فدرال روسيه خاطرنشان كرد: در شهر نووي اورنگوي نيز ماموران امنيتي 17 مكان را مورد جستجو قرار داده و 20 داعشي يا همدستان اين گروه را دستگير كردند.
از افراد دستگير شده مقاديري جزوه يا كتاب راهنماي اقدامات تروريستي يافت شده است و همچنين فيلم هاي ويديويي و چند دستگاه ارتباطي براي برقراري ارتباط مخابراتي با خارج از كشور به دست آمد.
خبرگزاري ريانووستي ديروز به نقل از سازمان امنيت فدرال روسيه اعلام كرد: از 21 تا 24 ماه آوريل (از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاري) 12 عضو داعش و 14 همدست آنها در جمهوري هاي داغستان، تاتارستان و استان هاي استاوروپول، اومسك و اوليانوفسك كشته شدند.
شبد*391** 1346**9122