۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82912591
T T
۰ نفر
صهيونيستها 34 تن از نيروهاي پزشكي در نوار غزه را زخمي كردند

تهران - ايرنا - نظاميان رژيم صهيونيستي در درگيري با فلسطينييان در مرزهاي شرقي نوار غزه، با شليك گلوله و گاز اشك آور 34 تن از نيروهاي پزشكي را زخمي و به 4 آمبولانس خسارت كلي وارد كردند .

به گزارش ايرنا، 'اشرف القدره' مسوول اقدامات پزشكي در نوار غزه ديشب (جمعه شب) با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه نظاميان صهيونيست با هدف قرار دادن كادر پزشكي، مانع امداد رساني آنها به زخمي هاي راه پيمايي مسالمت آميز 'بازگشت' در مرز شرقي نوار غزه شدند.
القدره افزود: 34 تن از كادر پزشكي فلسطين بر اثر استنشاق گاز اشك آور مصدوم شده و به 4 آمبولانس در حمله نظاميان صهيونيست خسارات كلي وارد شده است.
وي خواستار حفاظت بين المللي از پزشكان و امداد رسانان در نوار غزه شد.
مقامات بهداشتي در نوار غزه پيش از اين از شهادت يك فلسطيني و زخمي شدن 973 تن ديگر بر اثر استنشاق گاز اشك آور و حمله نظاميان رژيم صهيونيست به راه پيمايان در نزديكي 'ديوار امنيتي' حد فاصل شرق نوار غزه و فلسطين اشغالي، خبر داده اند.
منابع خبري ديروز گزارش دادند كه نظاميان صهيونيست در هفتمين جمعه از اعتراض مردم فلسطين عليه اشغالگري اين رژيم در مرز غزه و سرزمين هاي اشغالي، دو فلسطيني را شهيد و 61 تن ديگر را زخمي كردند.
نظاميان صهيونيست، با هدف قرار دادن تظاهرات كنندگان فلسطيني دو جوان را در 'جباليا' و 'شرق خان يونس' به شهدات رساندند.
صدها تن از مردم فلسطين براي هفتمين جمعه در تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمين هاي اشغالي تظاهرات اعتراضي برگزار كردند.
نظاميان صهيونيست همچنين اقدام به شليك گاز اشك آور به سوي معترضان كردند كه منجر به مسموميت ده ها تن شد.
هفته گذشته مقام هاي بهداشتي فلسطين در گزارشي اعلام كرده بودند كه از آغاز تظاهرات بازگشت در نوار غزه 50 فلسطيني شهيد و بيش از يك هزار و 700 تن ديگر زخمي شده اند.
مردم فلسطين در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردين) مصادف با سالگرد 'روز زمين' راهپيمايي موسوم به راهپيمايي بازگشت در منطقه مرزي بين غزه و سرزمينهاي اشغالي برگزار كردند.
فلسطينيان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمين فلسطيني نامگذاري كرده و آن را گرامي مي دارند.
رژيم صهيونيستي در ماه مارس سال 1976 هزاران هكتار از سرزمين هاي فلسطينيان را تصاحب كرد و اين اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاك فلسطين شد.
خاورم** 1453**1651
۰ نفر