۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲:۲۸
کد خبر: 82913500
T T
۰ نفر

اختلاف بر سر نتایج آرا در كردستان عراق به درگیری كشید

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲:۲۸
کد خبر: 82913500
اختلاف بر سر نتایج آرا در كردستان عراق به درگیری كشید

اربیل-ایرنا- اختلاف بر سر نتایج اولیه آرا در كردستان عراق به درگیری كشید و برخی احزاب خواستار بازشماری دستی آرا شدند.

براساس گزارش ایرنا، احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی كردستان عراق، اتحاد اسلامی كردستان عراق، ائتلافی برای دموكراسی و عدالت و حزب دموكرات كردستان عراق با رد نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق در سلیمانیه خواهان بازشماری دستی نتایج از سوی كمیسیون عالی انتخابات عراق شدند.
چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه و بصورت كاملا الكترونیكی برگزار شد.
این احزاب اتحادیه میهنی كردستان عراق را متهم به تقلب گسترده در انتخابات این استان كردند.
همزمان با این درخواست نیروهای ویژه امنیتی مقر اصلی جنبش تغییر را در استان سلیمانیه محاصره كرده و به گفته برخی منابع محلی به سوی حاضران در این مركز حزبی تیراندازی كردند.
این نیروها در پی استقرار در این منطقه خواهان پراكنده شدن اعضای حزب جنبش تغییر شدند.
این اقدام نیروهای امنیتی واكنش نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه كردستان عراق را به همراه داشت و وی با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اتفاقات رخ داده در سلیمانیه خواهان پرهیز نیروهای امنیتی از تنش شده و تاكید كرد این نیروها باید مقر جنبش تغییر را ترك كنند.
این در حالی است كه احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی كردستان عراق، ائتلافی برای دموكراسی و عدالت و اتحاد اسلامی كردستان عراق نتایج انتخابات در استان دهوك را نیز رد كرده و با صدور بیانیه ای بر بازشماری دستی آرا تاكید ورزیدند.
تنشها بعد از آن گسترش پیدا كرد كه منابع غیررسمی در استانهای كركوك و سلیمانیه خبر از پیروزی اتحادیه میهنی و در استان اربیل و دهوك خبر از پیروزی حزب دموكرات كردستان عراق دادند.
خاورم**351**4**380