۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۳:۴۱
کد خبر: 82913507
T T
۰ نفر
فلسطيني هاي مقيم ايتاليا در سالروز «نكبت» راهپيمايي كردند

رم - ايرنا - ايتاليايي ها و فلسطينيان مقيم اين كشور در آستانه هفتادمين سالگرد 'نكبت'، عليه رژيم غاصب صهيونيستي و براي آزادي ملت فلسطين راهپيمايي كردند.

به گزارش بامداد يكشنبه ايرنا، هزاران نفر از ايتاليايي ها و فلسطينيان مقيم ايتاليا عصر روز شنبه در آستانه هفتادمين سالگرد 'نكبت' در شهرهاي رم و ميلان عليه رژيم صهيونيستي و براي آزادي فلسطين راهپيمايي كردند.
تظاهركنندگان با حمل پرچم هاي فلسطين و شعار نوشته هاي ضد اسرائيلي خواستار آزادي غزه و زندانيان سياسي شده و اعلام كردند: امروز عليه انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس به ميدان آمديم و در كنار مردم غزه در راهپيمايي بازگشت هستيم. ما براي اينكه به جوانان اروپايي و جهانيان بگوييم كه فلسطين وجود دارد و به حيات ادامه مي دهد به ميدان آمده ايم. بايد عليه آنهايي كه به قطعنامه هاي سازمان ملل احترام نمي گذارند، موضع گيري روشن و قاطع اتخاذ كرد.
در اين راهپيمايي انجمن هاي متعددي در شهرهاي رم و ميلان از جمله جامعه فلسطينيان در ايتاليا، اتحاد دموكراتيك عرب فلسطيني در ايتاليا، جنبش قدرت براي ملت و انجمن هاي دانشجويي و غيره شركت كردند.
70 سال پس از تاسيس رژيم غاصب صهيونيستي، دو سوم فلسطينيان خارج از مرزهاي فلسطين زندگي مي كنند و نمي توانند به وطن خود بازگردند.
مردم فلسطين در اعتراض به سالگرد بيرون راندن صدها هزار فلسطيني و تاسيس رژيم صهيونيستي (14 مي 1948)، اين روز را روز نكبت مي نامند.
مردم فلسطين در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردين) مصادف با سالگرد «روز زمين» راهپيمايي موسوم به «راهپيمايي بزرگ بازگشت» در منطقه مرزي بين غزه و رژيم صهيونيستي برگزار كردند. فلسطينيان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمين فلسطيني نامگذاري كرده و آن را گرامي مي دارند.
رژيم صهيونيستي در ماه مارس سال 1976 هزاران هكتار از سرزمين هاي فلسطينيان را تصاحب كرد و اين اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاك فلسطين شد.
شبد**اروپام **461**1379