۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82913919
T T
۰ نفر

اولویت فدراسیون نابینایان جذب و آموزش مربیان است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82913919
اولویت فدراسیون نابینایان جذب و آموزش مربیان  است

یزد - ایرنا - مسوول كمیته آموزش فدراسیون نابینایان و كم بینایان گفت: جذب و آموزش مربیان در استانها برای ارتقای كمی و كیفی جامعه هدف از جمله اولویت های این نهاد است كه در سال 1397مطابق با برنامه تنظیمی در كشور پیگیری می شود.

رضا دهقان، روز یكشنبه در حاشیه برگزاری دوره مربیگری گلبال نابینایان و كم بینایان كشور در یزد به ایرنا افزود: تعالی ورزش نابینایان و كم بینایان در گرو به كارگیری مربیان رشته های مختلف و برگزاری مسابقات است .
وی بدون اشاره به تعداد مربیان زیرپوشش ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا سطح دانش آنها در استان ها با همكاری هیات ها و حضور حامیان مالی پیگیری می شود.
وی تصریح كرد: اگر بنیه علمی مربیان ورزش نابینایان و كم بینایان در استان ها و شهرستان ها تقویت شود شاهد توسعه ورزش در جامعه هدف خواهیم بود.
به گفته دهقان تاكنون یزد در برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان فعالیت های خوبی انجام داده است باید در تمام استان ها اینگونه فعالیت ها بیشتر شود.
دوره مربیگری گلبال نابینایان و كم بینایان كشور سه روز قبل با حضور 26 نفر به مدت چهار روز از استان های یزد، اصفهان، قم، تهران و كرمان در یزد آغاز شد و فردا(دوشنبه) پایان می یابد.
200 نابینا و كم بینا در 15 رشته ورزشی در استان یزد فعالیت دارند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشكار زیر پوشش بیمه دارد.
این استان بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یك میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد كه 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می كنند.
7536/ 2047/