۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۳۱
کد خبر: 82914506
T T
۰ نفر
آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول رسید

تهران - ایرنا - رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های انگلیس در حالی به اتمام رسید كه لیورپول با برتری خانگی مقابل برایتون در رتبه چهارم ایستاد و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را كسب كرد.

به گزارش ایرنا؛ هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر جزیره، یكشنبه شب با انجام 10 دیدار همزمان برگزار شد و شاگردان «یورگن كلوپ» در لیورپول با برتری خانگی چهار بر صفر مقابل برایتون با 75 امتیاز، رتبه چهارم را به دست آوره و آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود كرد.
چلسی قهرمان فصل گذشته در زمین نیوكاسل با 3 گل شكست خورد و 70 امتیازی باقی ماند تا از رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا بازبماند.
منچسترسیتی كه قهرمانی خود را از هفته ها قبل مسجل كرده بود با تك گل ثانیه های پایانی «گابریل خسوس» 100 امتیازی شد تا فصل درخشان خود را تكمیل كند.
شاگردان «پپ گواردیولا» با این پیروزی و رسیدن به امتیاز 100، ركورد جدیدی را به نام خود در تاریخ در لیگ برتر باشگاه های انگلیس ثبت كردند.
در پایان این فصل، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام و لیورپول با ایستادن در رتبه های اول تا چهارم جدول رده بندی به لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.
وست برومویچ، اسوتك سیتی و سوانسی نیز به لیگ دسته اول سقوط كردند.
«محمد صلاح» مهاجم مصری لیورپول با 32 گل، عنوان آقای گلی را از آن خود كرد. وی روز گذشته به عنوان بهترین بازیكن فصل لیگ برتر انگلیس هم انتخاب شد.
**نتایج دیدارهای هفته پایانی:
برنلی یك - بورنموث 2
كریستال پالاس 2 - وست برومویچ صفر
هادرسفیلد صفر - آرسنال یك
لیورپول 4 - برایتون صفر
منچستریونایتد یك - واتفورد صفر
نیوكاسل 3 - چلسی صفر
ساوتهمپتون صفر - منچسترسیتی یك
سوانسی یك - استوك سیتی 2
تاتنهام 5 - لسترسیتی 4
وستهام 3 - اورتون یك
شبس **ورزشی**3783**1917