۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۳۳
کد خبر: 82914654
T T
۰ نفر

خوزستان ظرفيت حركت به سمت شهر هوشمند را دارد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۳۳
کد خبر: 82914654
خوزستان ظرفيت حركت به سمت شهر هوشمند را دارد

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان با بيان اينكه اين استان ظرفيت حركت به سمت شهر هوشمند را دارد گفت:در اين راستا جوانان خوزستاني از قابليت بالايي برخوردار هستند.

غلامرضا شريعتي شامگاه يكشنبه در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه الكامپ در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اهميت اشتغال زايي و دستيابي به فناوري جديد در حوزه فناوري و اطلاعات اظهار داشت: نمايشگاه امسال نسبت به دوره هاي قبل رشد خوبي داشته علاوه بر اين فعاليت جوانان خوزستاني در اين حوزه بسيار گسترش داشته است.
وي افزود:استارتاپ‌ها و كارهاي نرم افزاري كه در اين نمايشگاه ارائه شده بسيار به روز بوده كه نويد بخش آينده اي درخشان براي جواناني كه در اين حوزه در خوزستان فعاليت مي‌كنند است.
استاندار خوزستان افزود:بايد تاسف خورد از اينكه نتوانسته ايم بيش از اين فضا را براي جوانان مهيا كنيم تا افكار، انديشه ها و خلاقيت هاي خود را راحت تر و زودتر به منصه ظهور برسانند.
شريعتي با اشاره به اقدامات حمايتي كه در اين حوزه در دست انجام است توضيح داد: رفع موانع كاري جوانان در اين حوزه، ارايه تسهيلات، هماهنگي دستگاه‌ها با پارك علم و فناوري، مركز دانشگاه شهيد چمران، سازمانها و هماهنگي‌هاي درون استاني از جمله اين اقدامات است.
وي ادامه داد: همچنين شوراي هماهنگي آي تي در استان ايجاد شده و دست اندركاران و سازمان‌هايي كه در اين حوزه فعاليت و زيرساخت دارند عضو هستند و در آنجا سياست گذاري براي حوزه آي تي صورت مي گيرد، مشكلات كساني كه در اين حوزه فعاليت مي كنند پيگيري مي‌شود و زيرساخت‌هاي لازم براي گسترش اين حوزه شكل مي‌گيرد.
شريعتي يادآور شد: اهميت اين نمايشگاه به گونه اي است كه در تقويم نمايشگاهي استان قرار دارد.
وي توضيح داد: همچنين در اهواز هر كسي قصد برگزاري استارتاپ دارد مي‌تواند به صورت رايگان در خانه استارتاپ پارك علم و فناوري مستقر شود.
سومين نمايشگاه الكامپ خوزستان كه از 20 ارديبهشت ماه با حضور شركت‌هاي فني و مهندسي فعال در حوزه فناوري اطلاعات در محل دائمي نمايشگاههاي بين‌المللي استان برپا شده بود شامگاه يكشنبه به كار خود پايان داد.
7164/6068