۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
کد خبر: 82915525
T T
۰ نفر
ترامپ: واشنگتن به برقراري صلح در خاورميانه پايبند است

تهران - ايرنا - دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا روز دوشنبه در پيامي ويدئويي به مراسم گشايش سفارت كشورش در قدس اعلام كرد كه به سازش بين رژيم صهيونيستي و فلسطيني ها متعهد مي ماند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از قدس، وي گفت: ما اميد بسياري به صلح داريم. آمريكا به فراهم كردن زمينه انعقاد يك توافق صلح پايدار كاملا متعهد است و همواره دوست بزرگ اسرائيل و شريكي در حمايت از آزادي و صلح خواهد بود.
جرد كوشنر داماد ترامپ و مشاور ارشد وي در خاورميانه نيز در اين مراسم گفت كه آمريكا با افتتاح سفارتش در قدس به جامعه جهاني نشان داد كه مي تواند قابل اعتماد باشد.
وي افزود: ترامپ وقتي وعده اي مي دهد، به آن عمل مي كند. امروز نيز جهان شاهد رهبري آمريكاست. ما با انتقال سفارت مان به قدس، يكبار ديگر به جهانيان نشان داده ايم كه آمريكا قابل اعتماد است.
كوشنر گفت: ما در كنار دوستان و متحدان مان هستيم و نشان داده ايم كه آمريكا هر آنچه را درست است، انجام خواهد داد.
ترامپ ساعاتي پيش نيز در توييتي بي اعتنا به شهادت فلسطيني ها در امتداد مرز غزه، از گشايش سفارت كشورش در قدس استقبال كرد.
وي هوادارانش را در توييتر به تماشاي پخش زنده مراسم افتتاح اين سفارت در كانال هاي وابسته به شبكه فاكس نيوز دعوت كرد و امروز را «روزي بزرگ براي اسرائيل» ناميد.
مراسم انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس در حالي برگزار شد كه هيات آمريكايي حاضر در مراسم افتتاحيه شامل «جيمز ساليوان» معاون وزير امور خارجه آمريكا، «استيون منوچين» وزير خزانه داري اين كشور، «ايوانكا ترامپ» دختر رئيس جمهوري و «جرد كوشنر» داماد ترامپ نيز بود.
رئيس جمهوري آمريكا چندي پيش بدنبال به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، از انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس خبر داد، تصميمي كه با خرسندي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي همراه شد.اين تصميم، خشم فلطسطيني ها را برانگيخت و انتقاد جامعه جهاني را در برداشت. فلسطيني ها در اعتراض به تصميم انتقال سفارت در امتداد مرز غزه تظاهرات كردند كه با اعمال خشونت شديد از سوي نظاميان صهيونيستي مواجه شدند.
گزارش ها حاكي است كه تاكنون دهها فلسطيني در جريان تيراندازي نيروهاي صهيونيستي در امتداد مرز غزه به شهادت رسيده و بيش از يكهزار تن زخمي شده اند. فلسطيني ها همچنين از دهم فروردين ماه سال جاري اعتراضاتي را با عنوان «راهپيمايي بازگشت» در امتداد مرز غزه برگزار كرده اند.
اروپام**9109**1590
۰ نفر