۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 82920419
T T
۰ نفر
وزنه برداران معلول شرایط اندونزی را درمازندران تجربه می كنند

ساری - ایرنا - سرپرست تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلوان گفت كه سومین مرحله اردوی این تیم به خاطر نزدیكی شرایط آب و هوایی اندونزی با مازندران در ساری برپا شده است .

سومین مرحله اردوی آماده سازی و تمرینات گروهی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان برای حضور در بازی های پارا آسیایی اندونزی به میزبانی مازندران در ساری آغاز شد.
محمد جورابلو شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت كه در این اردو 14 ملی پوش وزنه برداری تا 12 خرداد ماه در ساری زیر نظر كادر فنی تیم ملی تمرین خواهند كرد.
وی اسامی این وزنه برداران را نادر مرادی ، روحالله رستمی ، مجید فزرین ، سید حامد صلحی پور(تهران) ، سامان رضی(گیلان) ، امیر جعفری ، سیدیوسف یوسفی(البرز) ، حمزه محمدی(مازندران) ، صمد عباسی ، علیرضا ایزدی (كرمانشاه) ، منصور پورمیرزایی(كرمان) ، علی اكبر قریب شی (فارس) ، سیامند رحمان (آذربایجان غربی) ، محمدرضا رجبی (قزوین) اعلام كرد .گ
جورابلو گفت كه تمرینات این مرحله با نظارت علی اصغر رواسی ، سرمربی تیم ملی و با همراهی محمدجواد رازی و احمد ملاحسینی برگزار می شود و علی محمودی نیز به عنوان مربی استانی مدعو در كنار كادر فنی حضور دارد.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان با بیان اینكه همه مدعیان حضور در تیم ملی دراین مرحله حضور و رقابت بسیاری جدی برای قرار گرفتن در تركیب نهایی را دارند ، اضافه كرد : كادر فنی تیم ملی را با احتساب عملكرد مطلوب ملی پوشان و ركوردگیری بهتر از شرایط تمرینی و عملكردی انتخاب خواهد كرد.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی 12 تا21 مهر ماه امسال و با حضور سه هزار و 589 ورزشكار از 43 كشور قاره كهن و در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. در این بازی ها ٦٨٥ مدال توزیع می شود كه از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣٤٣ مدال برای مردان و ٤١ گردن آویز در میكس و تیمی است.
ایران نیز با 301 ورزشكار در قالب بزرگترین كاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 13 رشته ورزشی پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با كمان، گلبال، جودو ، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج و بسكتبال با ویلچر در این رویداد بزرگ ورزشی شركت می كند كه اضافه شدن رشته بوچیا به این دوره از بازیها در انتظار تایید كمیته برگزاری رقابت هاست.
ایران در دومین دوره این بازی ها در اینچئون كره جنوبی در 16رشته ورزشی شركت داشت كه موفق شد با كسب 120 مدال (37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز ) بعد از كشورهای چین، كره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم دست یابد.
ایران در اولین دوره بازی های پاراآسیایی كه در سال 2010 در گوانگژو چین برگزار شد، با كسب 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29 برنز) در رده چهارم قرار گرفت.
7327/1654
۰ نفر