۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82924331
T T
۰ نفر

سيل به 2 روستاي زنجان خسارت زد

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82924331
سيل به 2 روستاي زنجان خسارت زد

زنجان – ايرنا – فرماندار شهرستان زنجان گفت: با استمرار بارش ها، اين شهرستان هر روز شاهد وقوع سيل در برخي روستاهااست و اين رويداد طي روز جاري به دو روستاي ديگر زنجان خسارت زد.

رضا عسگري روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش شديد باران طي روز جاري منجر به جاري شدن سيل در 2 روستاي گلوجه و داش تپه منطقه قره پشتلو اين شهرستان شد.
وي اظهار كرد: حجم آبگرفتگي در روستاي گلوجه بيشتر از داش تپه بوده و منجر به تخريب برخي پل ها و راه ها شده است.
عسگري با بيان اينكه همچنان آب و برق در هر 2 روستا برقرار و متصل است، به حضور بخشدار منطقه و نيروهاي امدادي هلال احمر، راهدار و راه سازي براي كمك به مردم و رفع آبگرفتگي منازل اشاره كرد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: اين نيروها همچنين در آن نقاطي كه در معرض تخريب قرار دارند، مشغول ايمن سازي هستند.
وي خاطر نشان كرد: در روستاي كلكش هم كه روز گذشته سيل خساراتي وارد كرده بود، راه دسترسي بازگشايي، نان، مواد غذايي و آب معدني توزيع، برق و آب متصل و پتو و موكت هم توزيع شد.
عسگري ادامه داد: با توجه به پيش بيني هواشناسي، هشدارهاي لازم به روستاييان و دامداران براي جلوگيري از تعليف دام در مسير سيلاب داده شده بود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: عليرغم آنكه طي روزهاي گذشته در چندين منطقه و مرحله سيل رخ داد اما خسارت جاني و تلف شدن دام وجود نداشت.
وي تاكيد كرد: از اين پس بايد كارهاي مطالعاتي براي اصلاح ساخت و سازها در روستا و جابجايي اماكن واقع در مسير سيل و طغيان رودخانه ها انجام شود.
عسگري اضافه كرد: اين اقدامات بايد طي سال و پيش از فرا رسيدن فصل بارندگي رخ دهد تا در روستاها شاهد وقوع مجدد سيل نباشيم.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي به تبع طرح هاي هادي آماده و اجرا شده، موضوع مقاوم سازي در برابر زلزله منازل روستاييان را در دستور كار قرار دارد اما اين موضوع شامل سياست هايي براي جلوگيري از خسارت سيل نمي شود.
وي تصريح كرد: بايد براي سيل به طور جداگانه مطالعات و اقدامات اساسي انجام شود تا بار ديگر روستاييان با شدت بارندگي شاهد چنين اتفاقاتي نباشند.
روز گذشته 2 روستا و اواسط ارديبهشت سه روستا در اين شهرستان دچار سيل و آبگرفتگي شده بودند.
3001/8068