۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 82931993
T T
۰ نفر
روابط سئول با جهان اسلام توسعه می یابد

پكن - ایرنا - وزیر امور خارجه كره جنوبی با اشاره به اینكه سئول مایل است روابط دیپلماتیك خود را در سراسر جهان اسلام گسترش دهد اظهار كرد در این زمینه، كره به دنبال تقویت و غنی سازی روابط خود با جهان اسلام از طریق دیپلماسی عمومی و مبادلات فرهنگی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا 'كانگ كیون وا' در ضیافت افطار دیپلمات های كشورهای مسلمان عضو سازمان همكاری اسلامی مقیم كره جنوبی از جمله هیات ایرانی ضمن تشكر از حضور نخبگان مسلمان در كره حنوبی گفت: بخشی از پیشرفت های ما در علوم و تكنولوژی مدیون حضور نخبگان خارجی به ویژه كشورهای مسلمان است.
او ادامه داد: در حال حاضر ده ها استاد و بیش از 10 هزار دانشجوی مسلمان در كره در حال تدریس و تحصیل هستند.
وزیر امور خارجه كره جنوبی اضافه كرد سال پیش در چنین مراسمی از شما خواستم برای صلح دو كره دعا كنید و حالا می خواهم از شما تشكر كنم كه دعاهای شما باعث شد ما بتوانیم قدم های مفیدی در راه صلح برداریم.
كانگ از این مراسم به عنوان فرصتی برای قدردانی دولتش از همكاری جهان اسلام با دولت و ملت كره جنوبی یاد كرد و افزود: ماه مبارك رمضان ماه برابری است و در آن تمایزی میان غنی و فقیر وجود ندارد.
وی ضیافت افطار را فرصتی برای به اشتراك گذاشتن ارزش های ماه مبارك رمضان با 160 هزار مسلمان مقیم كره و 1.6 میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانست و اطمینان داد كه كره و جهان اسلام در سال های آینده با هم پیوندی نزدیك برقرار خواهند كرد.
این مراسم با حضور بیش از 150 نفر از سفرا، دیپلمات ها، اساتید و فعالان اقتصادی مسلمان مقیم كره جنوبی در اقامتگاه وزیر امور خارجه در سئول برگزار شد.
هیات ایرانی با سرپرستی 'حسن طاهریان' سفیر ایران در كره جنوبی در این مراسم شركت كرد.
وزارت خارجه كره جنوبی از سال 2004 تا كنون هر ساله در ماه مبارك رمضان ضیافت افطار با حضور هیات هایی از كشورهای اسلامی برپا می كند.
شمار مسلمانان و همچنین توریست های مسلمان كره جنوبی در سال های گذشته افزایش یافته است به طوری كه دولت محلی سئول پایتخت كره جنوبی از ساخت سه نمازخانه كوچك برای توریست های كشورهای مسلمان در این شهر خبر داد.
بر اساس آمار سازمان ملی گردشگری كره جنوبی، نسبت گردشگران مسلمان در كره جنوبی از سال 2014 میلادی در حال افزایش است به طوری كه از 5.3 درصد در سال 2014 میلادی به 5.6 در سال 2015 و 5.7 درصد در سال 2016 رسیده است.
با وجود رشد روزافزون گردشگران مسلمان در كره جنوبی به ویژه سئول، تعداد نمازخانه های این كشور هم اكنون 78 مورد است كه بیشتر آنها هم در مساجد، دانشگاه ها یا بیمارستان های شهرستان ها واقع شده اند و دسترسی گردشگران به انها مشكل است.
بر اساس این آمار تنها 14 مركز مذهبی در سئول وجود دارد كه سه مورد آنها در نقاط توریستی است و بقیه در دانشگاه ها و بیمارستان ها واقع شده اند.
**آساق**1904**