۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82933953
T T
۰ نفر

اولين محموله ماكاروني ايران به آمريكا صادر شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82933953
اولين محموله ماكاروني ايران به آمريكا صادر شد

كرج- ايرنا- مدير فروش و بازاريابي يك شركت توليد كننده ماكاروني با اشاره به صادرات محور بودن اين واحد توليدي، از صادرات نخستين محموله ماكاروني ايران به ايالت متحده آمريكا خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، جواد رزاقي افزود: محصولات توليدي ما علاوه بر كشورهاي آفريقايي، آسيايي، اروپايي و كانادا، به شهرهاي نيويورك، آتلانتا، هيوستون تگزاس، دالاس، نوادا و كاليفرنيا در كشور آمريكا صادر مي شود.
وي با اشاره به اين كه از ابتداي تاسيس تفكر ما صادرات محور بوده است، بيان كرد: در حال حاضر اين شركت به بيش از 80 كشور دنيا به صورت مستقيم و غيرمستقيم صادرات انجام مي دهد.
رزاقي اظهارداشت: با وجود خروج آمريكا از برجام، اين موضوع مانع صادرات محصولات توليدي ما به آن كشور نخواهد شد.
وي ادامه داد: خوشبختانه امروز ما در حوزه سياست خارجي پيشرفت خوبي داشته ايم به طوري كه در گذشته تمامي كشورها در سازمان ملل و شوراي حكام مخالف ما بودند اما امروزه همراه ما شده اند.
رزاقي افزود: تحريم هاي خصمانه از زمان انقلاب بصورت مستمر وجود داشت و آمريكا سعي داشت با از بين بردن زيرساخت ها، ما را به خود وابسته كند اما اين دليل بر عدم صادرات به آن كشور نشد.
مدير فروش و بازاريابي اين شركت توليد كننده ماكاروني گفت: براي رسيدن به اين هدف بايد از لحاظ كيفي محصولاتمان را هم تراز با دنيا مي كرديم كه اين امر محقق شد و ما با علم و دانش خاص، محصولات و توليداتي هم تراز با كالاهاي جهاني از نظر كيفيت، بسته بندي و قيمت رقابتي به بازار عرضه كرديم.
وي اظهارداشت: وجود برندهاي معتبر، توان رقابت بيشتري در بازار ايجاد مي‌كند، زيرا بازار مربوط به يك برند معتبر و قوي، حتي در حضور رقباي قوي، پايدار مي‌ماند و ايجاد برندهاي ملي به طور قطع در بحث صادرات غيرنفتي و اشتغال‌زايي، كمك بسزايي به دولت و اقتصاد كشور خواهد كرد.
وي گفت: صادرات براي صادركننده سودي ندارد چرا كه در بازارهاي رقابتي با توجه به مشكلاتي اعم از قيمت محور بودن بازارها، دامپينگ رقبا و موانع تعرفه اي و غير تعرفه اي جهت ورود به بازارها و غيره، رقابت بسيار دشوار است و تنها براي برندينگ و بين المللي شدن وارد بازار صادرات مي شويم.
وي از دولت تقاضاي حمايت معنوي كرد و گفت: ما بيش از حمايتهاي مالي دولت، حمايتهاي معنوي و دپيلماتيك دولت را خواستاريم. تقويت سفارتخانه هاي ما در حوزه تجارت و اقتصاد و كمك به تجار و صادركنندگان ما توسط وزارت امور خارجه در حوزه امضاي توافقنامه هاي تجاري و تعرفه هاي ترجيحي و نيز فعال تر شدن رايزنان بازرگاني ما در كشورهاي هدف صادراتي از نيازهاي معنوي ما محسوب مي شود.
1772
۰ نفر