۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82936787
T T
۰ نفر
آزادی قدس به مساله اول آزادیخواهان جهان تبدیل شده است

كرمان - ایرنا - مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا گفت: امروز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اقدام حكیمانه امام راحل ، آزادی قدس به مساله اول آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشكر رحیم صفوی روز جمعه در آیین گرامیداشت روز قدس در مصلی امام علی(ع) كرمان افزود: راهبرد حق بازگشت، اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه بر ضد رژیم صهیونیستی تنها راه نجات قدس شریف است.
وی گفت : امروز شاهد بروز و ظهور مدلی جدیدی از همبستگی و همراهی با ملت مظلوم فلسطین هستیم كه آثار شكست صهیونسیت ها را بیشتر آشكار می كند.
سرلشكر صفوی گفت : همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی و در سایه نامگذاری حكیمانه امام راحل (ه) مبنی بر انجام راهپیمایی روز قدس در جمعه آخر ماه مبارك رمضان ، آزادی قدس به مساله اول آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.
مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا با اشاره به شكست های اخیر رژیم صهیونیستی از مبارزان فلسطینی تاكید كرد: این شكست ها نشان داد سرزمین های اشغال شده توسط صهیونیست های كودك كش یك محیط شكننده است و آرزوی تسلط بر سرزمین فلسطین خیال باطل و پیروزی نزدیك است.
وی با بیان اینكه استان كرمان در دوران دفاع مقدس هزاران شهید و جانباز و آزاده تقدیم كرده است، افزود: همین تجربه ایران به مردم فلسطین، مبارزان یمنی و لبنانی انتقال یافته است.
سردار سرلشكر صفوی با اشاره به تفاوت روز قدس امسال با سال های گذشته گفت: شكست جریان های تكفیری و داعش، پیروزی حزب الله لبنان در انتخابات اخیر این كشور، همدستی حاكمان جدید عربستان با صهیونیست ها و حضور یك رئیس جمهوری كاملا صهیونیستی در راس دولت آمریكا از ویژگی های روز قدس سالجاری است.
وی بیان كرد: رئیس جمهوری آمریكا تصمیم خطرناك خود مبنی بر انتقال سفارت این كشور به قدس شریف را كه مخالف قعطنامه ها و قوانین بین المللی بوده را اجرا كرده است.
مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا افزود: معامله قرن توطئه و فتنه جدید دولت آمریكا برای پایان بخشیدن به مساله فلسطین است و در این معامله نابودی حق مردم فلسطین دنیال می شود.
وی تصریح كرد: در این معامله چند روستای دور افتاده به دولت خودگردان به شرط خاموشی و برچیده شدن صدای مقاومت واگذار می شود، البته دولت خودگردان فلسطین هنوز واكنشی به این مساله نشان نداده است.
سردار سرلشكر صفوی با بیان اینكه آل سعود معامله قرن را پیش پای آمریكا گذاشته اند گفت: هیچ كدام از حكام سعودی به اندازه حكام فعلی به آرمان فلسطین خیانت نكرده اند.
وی گفت: راهپیمایی بازگشت به عنوان راهبرد جدید به منظور درهم شكستن محاصره غزه در حال انجام است كه ارتش صهیونیستی را منفعل ساخته است.
مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا افزود: ادامه این راهبرد باعث شده رژیم صهیونیستی با بمباران و موشك باران حدود 130 نفر را به شهادت برساند و هزاران نفر را نیز زخمی كند، اما حق بازگشت فلسطینیان مطابق با معاهدات و حقوق بین المللی است.
وی تاكید كرد: جلب توجه به منطقه اشغالی ، پیگیری نیازها و خواست های مردم فلسطین، مقابله با توطئه معامله قرن آمریكا از ثمرات راهبرد جدید مردم فلسطین است.
سردار سرلشكر صفوی با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: ظالمان فلسطین شكست خواهند خورد و فلسطین به عنوان پاره تن اسلام بازگردانده خواهد شد و همانطور كه رزمندگان و شهدا مسیر كربلا را باز كردند، شهدای مدافع حرم و انتفاضه راه قدس را باز خواهند كرد.
وی بیان كرد: محور قرار گرفتن مساله فلسطین در جهان اسلام، مسلح شدن مبارزان فلسطینی در سایر سرزمین های اشغالی، استفاده از طرفیت های دیپلماسی جهان اسلام، تحریم كالاهای آمریكایی، راه اندازی جنگ روانی بر ضد صهیونسیت ها در شبكه های اجتماعی و غیره از جمله راهبردهای تاثیر گذار در پیروزی ملت مبارز فلسطین است.
براساس این گزارش مردم شهرهای مختلف استان كرمان در لبیك به ندای برحق امام راحل و مقام معظم رهبری در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با اتحادی مثال زدنی در راهپیمایی روز جهانی قدس شركت كرده و یك بار دیگر از مبارزات ملت مظلوم فلسطین حمایت خود را اعلام كردند.
7437/ 5054