۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82937093
T T
۰ نفر
سازمان ملل درباره حمله به منطقه حديده يمن هشدار داد

تهران - ايرنا - سازمان ملل متحد روز جمعه درباره هرگونه حمله به شهر بندري حديده در يمن كه در كنترل مردم و نيروهاي انصار الله است هشدار داد و اعلام كرد كه اين چنين حمله تلفات غير نظامي بسيار زيادي بر جاي مي گذارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از صنعا، 'ليز گراندي' هماهنگ كننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در يمن در اين باره گفت: هرگونه حمله نيروهاي طرفدار دولت (دولت مستعفي عبد ربه هادي) به شهر حديده كه در كنترل انصارالله و مردم يمن است، بسيار مخرب و خطرناك است چرا كه آثار فاجعه باري بر مردم غيرنظامي بر جاي مي گذارد.
گراندي با صدور بيانيه اي در اين باره اعلام كرد: شمار غير نظاميان در شهر حديده و حومه آن بيش از 600 هزار نفر است. در صورت هرگونه حمله اي، ما تخمين مي زنيم كه از مجموع 600 هزار غير نظامي، جدود دويست و 50 هزار نفر همه زندگي شان را از دست بدهند و تلفات انساني زيادي بر جاي گذاشته شود.
حديده در حاشيه درياي سرخ اصلي ترين نقطه ورودي اقلام حياتي و كمك هاي بشردوستانه به يمن است كه در آستانه قحطي با بيماري همه گير وبا دست و پنجه نرم مي كند.
سازمان ملل متحد چندي پيش با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه حديده 'بدترين بحران انساني جهان' روبرو است.
نيروهاي دولتي كه تحت حمايت ائتلاف بين المللي به رهبري عربستان سعودي قرار دارند، به اين شهر بندري نزديك مي شوند و قصد دارد حمله اي همه جانبه را عليه غير نظاميان اين شهر به راه اندازند.
عربستان از روز ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا، حملات گسترده اي را عليه يمن، فقيرترين كشور عربي آغاز كرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادي' رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به يمن تاكنون منجر به كشته شدن بيش از 14 هزار يمني بي گناه و ويراني اين كشور شده است.
اروپام**9041**1663**