۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82937611
T T
۰ نفر
10 تیر آخرین مهلت درخواست بخشودگی جرایم بیمه ای اعلام شد

تهران- ایرنا- سازمان تامین اجتماعی اعلام كرد: كارفرمایان تا 10 تیرماه مهلت دارند درخواست خود را برای استفاده از مزایای بخشودگی جرایم بیمه ای به شعب تامین اجتماعی ارائه تا شعب این سازمان نسبت به بررسی میزان بدهی و بخشودگی جرایم آنها اقدام كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، همچنین به كارفرمایان توصیه می شود استفاده از شرایط بخشودگی جرایم بیمه ای را به روزهای آخر این قانون موكول نكنند و در اسرع وقت برای بهره مندی از آن به شعب تامین اجتماعی مراجعه و مدارك و مستندات لازم را ارائه كنند.
كارفرمایان باید دلایل بحران خود را كه منجر به عدم پرداخت حق بیمه به این سازمان شده و به تایید وزارت صنعت، معدن، بازرگانی و یا فرمانداری ها و استانداری ها رسیده است، به شعب تامین اجتماعی ارائه كنند.
قانون بخشودگی جرایم بیمه ای كارفرمایان خوش حساب شامل كارفرمایان كارگاه های معدنی، تولیدی، خدماتی و صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی است؛ چنانچه كارفرمایان توان پرداخت یكجای بدهی را نداشته باشند، می توانند درخواست تقسیط دهند.
در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداكثر یك سال، تمام جرایم بیمه ای كارفرما بخشیده می شود و به عبارتی در این حالت، كارفرمایان از صد درصد بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.
كارفرمایان در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه طی ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، در صورت پرداخت در مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه در مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه حداكثر طی مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل 50 درصد جرایم مربوطه برخوردار خواهند شد.
قانون بخشودگی جرایم بیمه ای كارفرمایان خوش حساب كه توسط هیات وزیران در دی ماه 95 به تصویب رسید، از روز دوم دی ماه سال 95 در سراسر كشور به اجرا درآمد و این طرح در سال 1396 نیز به اجرا گذاشته شد.
در مجموع 2 هزار میلیارد تومان اصل بدهی كارفرمایان به واسطه اجرای این قانون در كشور به این سازمان پرداخت شد كه 300 تا 400 میلیارد تومان آن مربوط به جرایم این كارفرمایان بوده است.
بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یك میلیون و 200 هزار كارفرما در فعالیت های مختلف فعال هستند و این كارفرمایان 12 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهكارند.
اجتمام ** 7268**1834