۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82938612
T T
۰ نفر

رهبر كره شمالي وارد سنگاپور شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82938612
رهبر كره شمالي وارد سنگاپور شد

پكن - ايرنا - منابع رسانه اي سنگاپور اعلام كردند 'كيم جونگ اون' رهبر كره شمالي ساعتي پيش، دو روز مانده به برگزاري اجلاس سران با دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا، وارد سنگاپور شده است.

به گزارش ايرنا خبرگزاري يونهاپ كره جنوبي به نقل از رسانه هاي سنگاپور اعلام كرد هواپيماي ايرچاينا حامل رهبر كره شمالي ساعت 14:36 دقيقه عصر امروز وارد فرودگاه 'چانگي' سنگاپور شده است.
قرار است ديدار سران كره شمالي و آمريكا روز سه شنبه 22 خرداد در جزيره سنتوزا در شهر كوچك سنگاپور در جنوب شرق آسيا برگزار شود.
براين اساس، ترامپ نيز قرار بود از كانادا پس از شركت در نشست سران جي 7 به سنگاپور عزيمت كند اما وي شب گذشته نشست مشترك سران هفت كشور صنعتي موسوم به 'جي هفت' را به دليل اختلافات عميق و گسترده با رهبران اين كشورها به ويژه جاستين ترودو نخست وزير كانادا ترك كرد.
برخي رسانه ها احتمال دادند ترامپ هم يكشنبه شب وارد سنگاپور شود.
هماهنگي هاي ديپلماتيك از مدت ها قبل براي اين ديدار انجام شده است در آخرين دور از اقدامات 'ري يونگ هو' وزير خارجه كره شمالي با 'ويويان بالاكريشنان' همتاي سنگاپوري خود در پيونگ يانگ در باره اين نشست گفت و گو كرده است.
يكي از اصلي ترين محورهاي نشست سران آمريكا و كره شمالي خلع سلاح هسته اي شبه جزيره كره و ارايه مشوق هاي اقتصادي و امنيتي به پيونگ يانگ است.
ترامپ روز گذشته گفت كه به نتايج ديدار با رهبر كره شمالي خوش بين است و از آن به عنوان ' ملاقاتي براي كشتن يكباره كيم' ياد كرد كه بسياري از ناظران اين اظهارات را ناشي از روحيه برتري جويانه رئيس جمهوري آمريكا دانستند.
وي در آخرين توئيت هايش نوشت: در اين ديدار فرصتي براي رسيدن به يك نتيجه واقعا عالي براي كره شمالي و جهان وجود دارد. قطعا يك روز هيجان انگيز خواهد بود و مي دانم كه كيم جونگ اون به سختي درتلاش است تا كاري انجام دهد كه به ندرت پيش از آن انجام شده است.
**آساق**1904**