۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82940139
T T
۰ نفر
مذاكرات آمریكا و كره شمالی سریعتر از حد انتظار پیش می رود

تهران - ایرنا - كاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه روند مذاكرات بین آمریكا و كره شمالی بسیار سریع تر از آنچه انتظار می رفت، پیش می رود و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده غروب سه شنبه سنگاپور را ترك خواهد كرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه كاخ سفید عنوان شده كه ترامپ روز سه شنبه و پس از دیدار با «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی در یك كنفرانس مطبوعاتی شركت می كند و ساعت 20 به وقت محلی، سنگاپور را به مقصد آمریكا ترك می كند.
پیشتر انتظار می رفت كه رئیس جمهوری آمریكا صبح روز چهارشنبه از سنگاپور خارج شود. ترامپ و رهبر كره شمالی قرار است صبح روز سه شنبه در سنگاپور با یكدیگر دیدار كنند.
در همین حال، گمانه زنی ها در مورد دیدار رئیس جمهوری آمریكا و رهبر كره شمالی، از تب و تاب بالایی برخوردار شده و این دیدار یكی از مهمترین نشست های قرن حاضر ارزیابی شده است.
رئیس جمهوری آمریكا و رهبر كره شمالی در آستانه دیدار خود، با «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور دیدار و گفت و گو كردند.
«مایك پمپئو» وزیر امور خارجه آمریكا نیز كه در سنگاپور به سر می برد، به خبرنگاران گفت كه واشنگتن آماده است به كره شمالی اطمینان كافی دهد كه عاری سازی هسته ای، نتیجه بدی برای پیونگ یانگ در بر نخواهد داشت.
از سویی، «مون جائه این»رئیس جمهوری كره جنوبی كه برای انجام مذاكرات هسته ای بین آمریكا و كره شمالی به طور جد لابی كرده است، فعلا برنامه ای برای پیوستن به جلسه دیدار بین ترامپ و اون ندارد.
رئیس جمهوری آمریكا و رهبر كره شمالی قرار است دیدار تاریخی و رو در روی شان را در جزیره «سنتوسا» با حضور مترجمان برگزار كنند.
هیچ كس واقعا نمی داند كه بعد از این نشست، چه اتفاقی روی خواهد داد. هر احتمالی وجود دارد، ممكن است بیانیه ای در مورد پایان رسمی جنگ كره صادر شود و یا با خروج غیرمنتظره یكی از طرفین از جلسه، مذاكرات به شكست انجامد.
در همین حال، در آستانه دیدار تاریخی ترامپ و اون، روسای جمهوری آمریكا و كره جنوبی امروز در تماسی تلفنی با یكدیگر گفت و گو كردند.
اروپام**9109**1590