۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82941019
T T
۰ نفر
حمله ائتلاف آمريكايي به حسكه سوريه 6 كشته به جاي گذاشت

دمشق - ايرنا - جنگنده هاي ائتلاف بين الملل به سركردگي آمريكا امروز (سه شنبه) كشتار جديدي در سوريه به راه انداختند كه در اثر آن دستكم 6 غير نظامي كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند.

به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني 'الاخباريه' سوريه به نقل از منابع محلي اعلام كرد كه جنگنده هاي ائتلاف بين المللي، امروز روستاي 'تل الجاير' در حومه 'حسكه' را بمباران كردند كه بر اثر آن 6 غير نظامي كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند.
جنگنده هاي ائتلاف بين المللي به سركردگي آمريكا ديروز نيز كشتاري ديگر در سوريه به راه انداختند كه در اثر آن دستكم 18 پناهجوي عراقي كشته شدند.
جنگنده هاي ائتلاف بين المللي به رهبري آمريكا با بمباران مدرسه اي در روستاي 'خويبيرة' در حومه جنوبي استان حسكه، 18 زن و كودك عراقي پناهنده را به خاك و خون كشيدند كه از بيم جنايات تروريستي 'داعش' و بمباران ائتلاف بين الملل از عراق به سوريه گريخته بودند.
بيش از 900 غيرنظامي از ابتداي عمليات ائتلاف نظامي تحت رهبري آمريكا تاكنون در سوريه و عراق كشته شده اند.
ائتلاف نظامي تحت رهبري آمريكا از اوت سال 2014 ميلادي به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگي با دولت سوريه بسياري از شهروندان بي گناه سوري را در استان هاي الرقه، ديرالزور و حلب به خاك و خون كشيده و بسياري از زيربناهاي اين كشور را تخريب كرده است.
عناصر موسوم به 'نيروهاي دمكراتيك سوريه' با حمايت آمريكا و همپيمانانش با انجام عمليات نظامي توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوريه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و ديرالزور گسترش داده اند.
خاورم ** 8005**1651