۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82941326
T T
۰ نفر
بهترین ورزشكار معلول جهان: هنوز استخدام رسمی نشده ام

شیراز- ایرنا- ساره جوانمردی بهترین ورزشكار معلول جهان در ماه می میلادی (خردادماه جاری) كه هم اینك به صورت قراردادی در اداره كل ورزش و جوانان فارس مشغول به كار است، گفت: هنوز استخدام رسمی نشده ام زیرا سهمیه استخدام قهرمانان شامل حال معلولان نمی شود.

این ورزشكار كه برای دومین بار پیاپی عنوان بهترین ورزشكار جهان را كسب كرده است، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ‌متولی استخدام قهرمانان، تبصره ای جالب برای افتخار آفرینان معلول آورده است و اینكه تنها فرزندان آنها می توانند استخدام رسمی شوند.
وی اضافه كرد: وزارت ورزش و جوانان نباید دلواپس فرزندان قهرمانان معلول باشند چرا كه ابتدا باید رفاه و آسایش والدین فراهم شود و پس از آن خودمان زمینه آسایش فرزندانمان را فراهم خواهیم كرد.
جوانمردی با بیان اینكه این قانون عجیب و غریب نشان دهنده تبعیض بین ورزشكاران سالم و معلول است، اظهار داشت: دیدگاه برخی از مسئولان هنوز نسبت به معلولان تغییر نكرده است و این امر مستلزم تغییر فرهنگ جامعه است.
دارنده 2 نشان طلای المپیك 2016 ریو برزیل، در مورد چگونگی انتخابش برای دومین بار پیاپی به عنوان ورزشكار برتر جهان گفت: با دعای خیر مردم و حمایت های آنها برای دومین سال پیاپی این عنوان را كسب كردم و امیداوارم شایسته محبت های مردم باشم و بازهم در میدان های مختلف ورزشی دل آنها را شاد كنم.
وی بیان كرد: در شیراز سالن اختصاصی با خط تیراندازی به مسافت 50 متر وجود ندارد از این رو بدون تمرین در رقابت ها شركت می كنم و امیدوارم مدیركل ورزش و جوانان فارس كه امكانات ورزشی بسیار خوبی را در فارس فراهم كرده است در این زمینه هم اقدام كند.
جوانمردی اظهار داشت: ورزشگاه 50 هزار نفری پارس (میانرود) شیراز فضای زیادی برای ساختن یك سالن حرفه ای تیراندازی دارد و با تحقق این امر این شهر می تواند میزبان برگزاری رقابت های تیراندازی در سطح بین المللی و همچنین میزبان اردوهای ملی هم در رده معلولان و هم در بخش ورزشكاران سالم باشد.
وی گفت: برگزاری رقابت های جهانی كه بتازگی در كشور كره جنوبی برگزار شد، بهترین بازی های تداركاتی برای رقابت های آسیایی 2018 جاكارتا اندونزی و المپیك 2020 ژاپن بود تا با آمادگی كامل روانه این رویداد های مهم شوم و همه تلاش من برای موفقیت در این رقابت های پیش رو است.
ساره جوانمردی، هم اینك كارمند قراردادی اداره كل ورزش و جوانان فارس و در مقطع دكترا در حال تحصیل است.
جوانمردی در رقابت های تیراندازی قهرمانی جهان كه اواخر اردیبهشت ماه 97 در كشور كره جنوبی برگزار شد ضمن كسب سهمیه پارالمپیك 2020 ژاپن، نشان طلای انفرادی در تپانچه بادی 10 متر و تپانچه خفیف 50 متر را بر گردن آویخت.
وی همچنین مدال برنز پارالمپیك 2012 لندن و 2 نشان طلای پارالمپیك 2016 ریو برزیل و چندین مدال رنگارنگ جهانی و آسیایی را در كارنامه دارد.
این ورزشكار در نظر سنجی ماه می 2018 میلادی كه توسط كمیته پارالمپیك برگزار شد در رشته تیراندازی با كسب 41 درصد آرا برای دومین بار پیاپی در صدر بهترین های جهان قرار گرفت و ورزشكار كشور اوكراین در رشته وزنه برداری با 38 در صد آرا عنوان دوم را كسب كرد.
در این نظر سنجی پنج ورزشكار از كشورهای مختلف جهان شركت داشتند.
7368 /6118/ 2027