۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82946551
T T
۰ نفر

بانوان 54 درصد پرسنل آموزش و پرورش را تشكیل می دهند

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82946551
بانوان 54 درصد پرسنل آموزش و پرورش را تشكیل می دهند

همدان- ایرنا- مدیركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه 920 هزار پرسنل رسمی، پیمانی و آزمایشی دارد كه حدود 54 درصد این افراد معادل 500 هزار نفر را زنان تشكیل می دهند.

فرحناز مینایی پور روز سه شنبه در گردهمایی كشوری مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش در همدان افزود: همچنین از میان 13 میلیون و 200 هزار دانش آموز زیر پوشش وزارت آموزش و پرورش، حدود 48.5 درصد معادل 6 میلیون و 400 هزار دانش آموز، دختر هستند.
وی بیان كرد: تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر تحقق 30 درصدی مدیریت زنان تا چهار سال آینده و تحقق وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تحقق 20 درصدی مدیریت زنان در آموزش و پرورش تا 2 سال آینده به توان افزایی و ارتقای جایگاه زنان در آموزش و پرورش كمك می كند.
مدیركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: محقق كردن عدالت جنسیتی، رفع محرومیت از دختران و برقراری عدالت در دستیابی به منابع و امكانات، توجه دادن برنامه ریزان نظام آموزش و پرورش به برنامه ریزی حساس به جنسیت و تقویت و گسترش حضور موثر زنان در عرصه های برنامه ریزی، سیاست گذاری و مدیریتی كلان در آموزش و پرورش از مهمترین اهداف راهبردی دفتر امور زنان است.
مینایی پور با بیان اینكه دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در 2 حوزه دختران و زنان فعالیت می كند گفت: توان افزایی و ارتقای جایگاه زنان در آموزش و پرورش، ارتقای دانش، بینش و مهارت دختران دانش آموز و توسعه تعاملات موثر با بخش های مختلف آموزش و پرورش برای توجه بیشتر به امور دختران دانش آموز و زنان فرهنگی از جمله مهمترین راهبردهای این دفتر است.

** كرامت زنان ریشه در فرهنگ كهن ایران دارد
مدیركل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: مرور تاریخ كهن ایران زمین نشان می دهد كه كرامت زن از گذشته های دور در فرهنگ این كشور وجود داشته و نسل به نسل حفظ شده تا به ما رسیده است.
مهرداد نادری فر افزود: هیچ تندیسی در بناهای تاریخی ایران یافت نمی شود كه یك زن را بدون پوشش مناسب به تصویر كشیده باشد و این نشان می دهد كرامت زن ریشه در فرهنگ كهن ایران دارد.
وی اضافه كرد: پیشینیان ما از گذشته های دور برای جایگاه زن ارزش قائل بوده اند و حتی برای حفظ حریم خانواده در سبك معماری سنتی خانه های خود نیز بخش اندرونی را تعبیه كرده اند تا آسیبی به جایگاه زن در خانواده وارد نشود.
نادری فر اظهار داشت: در آموزه های دینی اسلام نیز به حفظ جایگاه و منزلت زن سفارش های متعددی شده است و امروز وظیفه همگان است كه این كرامت و ارزش زن را در جامعه حفظ كنند و تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمنان و موضوعات مختلف به آن لطمه نزنند چرا كه اگر این كرامت دچار آسیب شود جامعه متزلزل می شود.
مدیركل امور اجتماعی استانداری همدان تاكید كرد: زنان نقش های متعددی در جامعه ایفا می كنند اما نباید نقش مادری و فرزند پروری تحت شعاع دیگر نقش ها قرار گیرد.
** حضور 117 نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش در همدان
مدیركل آموزش و پرورش همدان نیز در این نشست، رویكرد این همایش را توان افزایی و ارتقای نقش و جایگاه زنان ذكر كرد و گفت: در این همایش 117 نفر از مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.
محمد پورداود افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در صحنه های مختلف جامعه حیاتی شد و نقش موثر زنان به عنوان پشتیبانان جنگ در دوران دفاع مقدس بارز و آشكار بود.
وی بر توان افزایی و ارتقای نقش و جایگاه زنان در دولت تدبیر و امید اشاره كرد و گفت: در دولت دوازدهم حدود 10 درصد از زنان در داخل كابینه دولت فعال شدند.
گفتنی است؛ گردهمایی كشوری مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش 29 خردادماه در اردوگاه فجر همدان آغاز شد و تا 31 خردادماه ادامه دارد.
1181/2087