۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82947912
T T
۰ نفر

هاشمي: خط 4 مترو به منطقه 21 تهران كشيده شود

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82947912
هاشمي: خط 4 مترو به منطقه 21 تهران كشيده شود

تهران- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر گسترش حمل و نقل عمومي در منطقه 21 توصيه كرد كه خط 4 مترو به اين منطقه كشيده شود.

به گزارش ايرنا، محسن هاشمي روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي عمراني-مشاركتي شهرداري منطقه 21 شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: مي توان با ايجاد 4 ايستگاه مترو مشكل حمل و نقل عمومي اين منطقه از تهران را رفع كرد و مطالعات اين امر در حال انجام است.
وي همچنين در خصوص زمان احداث خط 7 متروي پايتخت اظهار داشت: خط 7 مترو در زمان شهردار گذشته به صورت ناقص افتتاح شد و لازم بود كه ابتدا اين خط ايمن و سپس به بهره برداري برسد كه اين مهم در حال انجام شدن است.
هاشمي ادامه داد: مشكل سيگنالينگ اين خط از مترو تهران تقريبا حل شده و نصب هواكش و مباحث مربوط به ايمني در حال انجام است و اميدواريم اين خط زودتر افتتاح شود.
به گفته هاشمي، منطقه 21 شهرداري ظرفيت هاي مناسبي براي پيشرفت دارد و با جمعيت 187 هزارنفري خود به لحاظ درآمدي نيز يكي از مناطق ممتاز پايتخت است.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به پروژه هاي مشاركتي در حال انجام در منطقه 21 خاطرنشان كرد: bot روش مرسومي در دنيا است و bolt هم جديدا مطرح شده و بايد روش هاي جديد مورد استفاده در كشورهاي پيشرفته دنيا در تهران اجرا شود.
(قرارداد هاي بي.او.تي (B.O.T) يا ساخت، بهره برداري و انتقال ( واگذاري ) به قراردادهايي گفته مي شود كه در آن شركت يا شركتهايي در قبال امتيازاتي، اقدام به اجراي پروژه هاي سنگين ( به لحاظ مالي ) نموده، مدت محدودي از پروژه اجرا شده، منتفع گرديده و سپس پروژه يعني مستحدثات را به طوريكه امكان فعاليت كامل را داشته باشد، بلا عوض به طرف ديگر كه - عموما دولتها يا شركتهاي وابسته به دولت مي باشند - انتقال مي دهند. )
به گزارش ايرنا، صبح امروز محسن هاشمي رئيس شوراي شهر تهران به همراه محمدعليخاني، محمودميرلوحي و شهربانو اماني 3 تن از اعضاي ديگر شورا در معيت حسن رباطي معاون امور مناطق شهرداري و حسن رحماني شهردار منطقه 21 از پروژه هاي عمراني-مشاركتي منطقه 21 تهران بازديد كردند.
تهرام/1109/9343 / 1539
۰ نفر