۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82953794
T T
۰ نفر
تعاملات فرهنگی فرصتی برای ارتقای روابط تهران و باكو است

باكو -ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری هفته های فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان، فرصت جدیدی برای ارتقای روابط تهران و باكو است.

سید عباس صالحی ظهر امروز -سه شنبه - هنگام ورود به باكو در فرودگاه این شهر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: یكی از اتفاقات خوبی كه به مبادلات فرهنگی و اجتماعی ایران و جمهوری آذربایجان كمك می كند، برگزاری هفته های فرهنگی است .
وی افزود: خوشبختانه پس از استقلال جمهوری آذربایجان ، امكان رفت و آمد میان سیاستمداران و همچنین اهالی فرهنگ و مردم دو كشور فراهم آمده كه به تعمیق ارتباط فرهنگی و اجتماعی كمك می كند.
صالحی گفت : جمهوری آذربایجان تیرماه سال گذشته هفته فرهنگی موفقی در ایران داشت و امسال این كشور میزبان هنرمندان ایران است و دهها هنرمند ایرانی در این رویداد مهم فرهنگی حضور دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد :هفته های فرهنگی یك فرصت جدید برای تقویت و ارتقای ارتباطات فرهنگی ، هنری و اجتماعی دو كشور است .
صالحی، سفر خود را پاسخی به دعوت سال گذشته « ابوالفضل قارایف » وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در جریان سفر به تهران ، عنوان كرد و گفت : برنامه های مختلفی در این سفر شامل دیدار با مقامات این كشور داریم كه امیدواریم به توسعه هر چه بیشتر روابط دو كشور همسایه كمك كند.
وی با یادآوری موافقتنامه های فرهنگی و هنری بین تهران و باكو افزود: یك سند مبادلات فرهنگی نیز در جریان سفر فروردین ماه امسال دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ، بین روسای جمهوری دو كشور تنظیم شده است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد كه بین تهران و باكو اسناد بالادستی خوبی در زمینه همكاری های فرهنگی وجود دارد كه ما باید در اجرای این اسناد تسریع كنیم .
صالحی ،در خصوص ثبت میراث فرهنگی مشترك ایران و جمهوری آذربایجان در نهادهای بین المللی نیز، اظهار داشت: تاكنون اقدامات مناسبی با همكاری دو كشور انجام گرفته است و برنامه هایی نیز برای پیگیری این موضوع در آینده وجود دارد.
خاورم ** 337** 1579