۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 82954968
T T
۰ نفر

كارگران وارنا تجمع كردند

۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 82954968
كارگران وارنا تجمع كردند

تهران – ایرنا – بیش از یكصد نفر از كارگران وارنا روز چهارشنبه در اعتراض به آنچه دریافت نكردن مطالبات خود از مالكان این كارخانه لبنیاتی بخش خصوصی خواندند مقابل فرمانداری ورامین تجمع كردند و رسیدگی مسئولان به مشكلاتشان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این افراد می گویند به دلیل تعطیلی كارخانه چندماه است كه حقوق و مزایای خود را دریافت نكرده اند و نیز بیمه بیكاری برای آنان برقرار نشده است.
این چندمین بار طی ماههای گذشته است كه كارگران این كارخانه تجمع اعتراضی برپا می كنند؛ فرماندار ورامین درباره مشكلات این كارخانه چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: دولت به منظور رفع مشكلات این كارخانه 250 میلیارد تومان تسهیلات داده و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام كنند كه برای چه كاری به این پول نیاز است و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.
شركت شیر تهران شهداد كه همگان آن را به عنوان كارخانه شیر وارنا می شناسند سال 1386 به عنوان بزرگترین واحد تولیدی لبنیات با ظرفیت روزانه 100 هزار تن محصولات لبنی فعالیت خود را در ورامین آغاز كرد اما پنج سال بعد مالك اصلی كارخانه درگذشت و با مرگ وی، فعالیت این واحد سیر نزولی به خود گرفت تا جایی كه بسیاری از كارگران اخراج شدند و تولید آن به حداقل ممكن رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز همه معترضان تجمع كننده با دعوت مسئولان فرمانداری ورامین وارد ساختمان فرمانداری شدند، بدون واسطه با مسئولان شهرستان گفتگو كردند و مشكلاتشان را با معاون سیاسی- انتظامی فرمانداری در میان گذاشتند.
معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری ورامین در این باره خبرنگار ایرنا گفت: دریافت حقوق معوقه و نیز برقراری بیمه ازجمله مشكلات این افراد است كه امروز مطرح كردند.
عباسعلی سعیدیان بیان كرد: فرداد جلسه فوق العاده ای در این زمینه برای بررسی امكان برقراری بیمه بیكاران این كارخانه تشكیل می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
۰ نفر