نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران در باكو گشایش یافت

باكو – ایرنا – نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران شامگاه روز چهارشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در باكو گشایش یافت .

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی در مراسم گشایش این نمایشگاه كه در چارچوب هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان برپا شده است ، گفت: هفته های فرهنگی میان كشور طبق معمول با هدف آشنایی هر چه بیشتر با یكدیگر برگزار می شود ولی هفته فرهنگی حاضر برای نشان دادند همدلی مردم دو كشور برگزار می شود .
وی افزود: مردم ایران و جمهوری آذربایجان در طول هز اران سال در شادی و غم ها با یكدیگر سهیم بودند و از دین ، مذهب ، تاریخ سنن و آداب مشترك برخوردار بوده و هستند .
ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم ، گفت : میان مسئولان دولت و مردم دو كشور رابطه برادرانه بسیار خوبی برقرار است و همكاری های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می كند .
وی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باكو و گنجه جمهوری آذربایجان و نیز برپایی این نمایشگاه فرهنگی و هنری بسیار جالب را تحفه ای بزرگ به محافل فرهنگی و هنری برای آذربایجان عنوان كرد .
نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران كه تا دهم تیرماه برپا خواهد بود ،آثار تجسمی مانند خوشنویسی ، تذهیب ، نقاشی خط ، نقاشی ، خط ثلث ، و نسخ ، آثار صنایع دستی حكاكی روی نقره ، قلمزنی ، نقاشی روی استخوان و منبت كاری ، عكس هایی از جاذبه های گردشگری و لباس های سنتی ایرانی به نمایش گذاشته شده است .

هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ششم تا دهم تیرماه جاری در دو شهر باكو و گنجه برگزار می‌شود. تیرماه سال گذشته شهرهای تهران، اصفهان و اردبیل میزبان هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان و «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ و گردشگری این كشور بود.