۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۵
کد خبر: 82956589
T T
۰ نفر
هفته دوم كورس تابستانه سواركاري بندرتركمن برگزار شد

گرگان - ايرنا- دومين هفته از رقابت هاي اسبدواني كورس تابستانه بندرتركمن عصر جمعه با رقابت 53 راس اسب در شش دور هزارمتري در مجموعه سواركاري اين شهرستان از توابع استان گلستان برگزار شد.

به گزارش شامگاه جمعه خبرنگار ايرنا اين هفته از رقابت ها تحت الشعاع حضور سردار آزمون ورزشكار گلستاني تيم ملي فوتبال ايران بود كه در حاشيه اين كورس از وي قدر داني شد.
اين مراسم با حضور فرماندار بندرتركمن، نماينده غرب گلستان در مجلس شوراي اسلامي، شماري از مسئولان استاني و شهرستاني و ورزشكاران بندرتركمن برگزار شد.
يوسف قزل رييس هيات سواركاري بندرتركمن به خبرنگار ايرنا گفت: در رقابت هاي هفته دوم مبلغ 728 ميليون و 750 هزار ريال جايزه نقدي به مالكان وچابكسواران برتر كورس هاي شش گانه اهدا شد.
در اين هفته در دور اول 10 راس اسب از نژاد تركمن3تا 5 ساله براي رقابت وارد دپار (جعبه استارت ) شدند كه اسب گل يار جاهد با سواركاري رامين قهرماني زودتر از سايرين از خط پايان گذشت و بنيامين جرجاني با آلماز مهر پور و آق اويلي بشگرد با كاليبر به ترتيب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم ميان اسب هاي دوخون دو ساله با امتياز مبتدي بود كه رامين قهرماني با اسب بنيتا گل عنوان اول را به دست آورد، امين محمدي با اسب اورتگا و نورمحمد بهادر با چشم آبي 2 به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
در دور سوم اسب هاي تروبرد داخلي بالاي سه سال (هنديكاپ كلاس چهار )با يكديگر رقابت كردند كه نادر صالح پور با اسب ترنادو به كسب مقام اول نائل شد و آق اويلي بشگرد با آنيك و عبدالقادر صالح پور با ميس گلد به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم ميان اسب هاي دوخون سه تا پنج ساله و 12 تا 14 امتيازي شكل گرفت واز بين 9 اسبي كه وارد دپار شدند آق اويلي بشگرد با آي گل زودتر از سايرين از خط پايان عبور كرد و ابوطالب چاريزاده با ال فلامينو و كمال داليجه عطا با اسب كورلين به ترتيب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب هاي دوخون سه و پنج ساله (هنديكاپ كلاس دو وسه ) با يكديگر رقابت كردند كه عبدالرحيم آرميده با اسب اوسين بولت نخستين نفر بود كه از خط پايان عبور كرد و قربان محمد اودك با مشكل و فيض الله رجال با آلچي باي دوم و سوم بودند.
اسب هاي دوخون سه و چهار ساله و 16 تا 22 امتيازي برگزار كننده رقابت دور ششم كورس بندرتركمن بودند كه نورمحمد بهادر با اسب ويوا بوي مقام اول را كسب كرد و آق اويلي بشگرد با اسب آيدفل سرداري و نادر صالح پور با اسب طهران عنوان هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
از بين 61 اسب ثبت نام شده در اين هفته با نظر كميته برگزار كننده 8 راس اسب از حضور در ميدان كنار گذاشته شدند .
مسابقات كورس اسبدواني گلستان هر ساله در گنبدكاووس، آق قلا و بندرتركمن برگزار مي شود و علاقه مندان بسياري را به مجموعه هاي سواركاري اين سه شهرستان مي كشاند.
بندرتركمن با 80 هزار نفر جمعيت در غرب استان واقع است.
مسابقات تابستانه بندرتركمن با وجود كمبودهايي براي حضور تماشاچيان، مربيان، مالكين و چابكسواران با حضور گسترده علاقمندان به اين ورزش برگزار مي شود.
7333/1648