۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82961564
T T
۰ نفر

قطعی های احتمالی برق اطلاع رسانی می شود

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82961564
قطعی های احتمالی برق اطلاع رسانی می شود

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام كرد: محدودیت های احتمالی برق برای هر منطقه، از فردا (14 تیر) به مردم اطلاع رسانی می شود.

«محمود رضا حقی فام» امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شاخص هایی از جمله درجه هوا و میزان رطوبت میزان تقاضای انرژی الكتریكی هر استان و هر منطقه از روز قبل مشخص و با توجه به ظرفیت تولید، میزان محدودیت های احتمالی اعلام می شود.
وی ادامه داد: هر منطقه در صورتی كه مصرف خود را به میزان «محدودیت اعلام شده» كاهش دهند، با قطعی برق مواجه نخواهند شد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینكه این محدودیت های احتمالی در پایگاه های اطلاع رسانی شركت های توزیع و همچنین رسانه ها منتشر خواهد شد، اظهار داشت: «با این اقدام، به مردم اطلاع می دهیم كه میزان كمبود احتمالی ما چقدر خواهد بود و اگر مصرف خود را در این حد تقلیل دهند، بدیهی است كه خاموشی نخواهند داشت».
وی با اشاره به اینكه استان خوزستان توانسته است مصرف خود را 500 مگاوات نسبت به پارسال كاهش دهد، گفت: بدیهی است برق در استان و منطقه ای قطع می شود كه مصرف خود را به اندازه محدودیت ها كاهش نداده باشند.
حقی فام تصریح كرد: «محدودیت های احتمالی» به این معنی نسبت كه برق آن مناطق حتما قطع خواهد شد؛ بلكه به این معنی است كه در این مناطق با محدودیت مواجه هستیم؛ اگر آن مناطق مصرف خود را مدیریت كنند، محدودیت از دوش آنها برداشته خواهد شد و در غیر این صورت، به اندازه محدودیتی كه شبكه برق با آن مواجه است، برق مشتركان آن منطقه قطع خواهد شد.
به گفته وی، این طرح از پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و كرمانشاه آغاز شده و از فردا در كل كشور اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مصرف برق كشور دوشنبه هفته جاری (یازدهم تیرماه) ركورد زد و به رقم 56 هزار و 532 مگاوات رسید؛ این رقم در مقایسه با ركورد قبلی كه پارسال با مصرف 55 هزار و 443 مگاوات به ثبت رسیده بود، افزایش یك هزار و 89 مگاواتی را نشان می دهد.
توزیع برق تا هفته گذشته بدون هیچ مشكلی در حال انجام بود اما از آن زمان تاكنون، شهروندان برخی شهرها از جمله پایتخت با قطعی های مكرر مواجه شده اند.
یكی از چالش هایی كه مردم در چنین شرایطی با آن مواجه می شوند، ناشی از بی اطلاعی نسبت به زمان قطعی برق است و این مساله در روزهای اخیر، یكی از گلایه های مردم بود.
اقتصام**9189**2025