۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82969669
T T
۰ نفر
سوريه: دستاورد ائتلاف آمريكايي فقط كشتار بيگناهان بوده است

دمشق- ايرنا- وزارت خارجه سوريه در نامه به دبيركل و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد تاكيد كرد: ائتلاف غير قانوني آمريكا فقط در كشتار بيگناهان و تخريب زيربناهاي سوريه موفق بوده است.

به گزارش ايرنا، وزارت خارجه سوريه روز جمعه در نامه اي به دبيركل و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل كشتار شهروندان سوري ساكن دو شهرك الباغوز فوقاني و السوسه از توابع شهر البوكمال را محكوم كرد.
در اين دو نامه آمده است كه چنين جنايتي را باهيچ بهانه و دليلي نمي توان توجيه كرد و هدف از اين بمباران اعمال فشار بر مردمي است كه با ورود نيروهاي دمكراتيك به مناطق زندگي خود مخالفت كردند.
اين ائتلاف فقط توانسته است ملت بيگناه سوريه را قتل عام كند و زيرساخت هاي كشور در طول ساحل فرات از جمله پل ها، مدارس، تاسيسات پمپاژ آب، ايستگاه هاي توليد و انتقال برق را نابود كند.شهر رقه نشانه آشكار وحشيانه آمريكا و كشورهاي غربي هم پيمان آن است.
سوريه بار ديگر از برخي كشورهاي عضو اين ائتلاف كه هنوز مقدار كمي انسانيت دارند مي خواهد فوري از اين ائتلاف خارج شوند و به واشنگتن، پاريس و لندن اجازه ندهند جامعه جهاني را درباره اهداف واقعي خود و تسلط بر كشورهاي منطقه فريب دهند.
وزارت خارجه سوريه از سازمان ملل خواست از امنيت و صلح بين المللي دفاع كند و با شفافيت و بي طرفي به وظايف خود عمل كند و در دام سياست هاي امريكايي، اسراييلي و غربي كه اعتبار خود را از دست داده اند و در محافل افكار عمومي جهان مورد تمسخر قرار گرفته اند سقوط نكند.
جنگنده هاي ائتلاف، بامداد امروز مناطق 'الباغوز فوقاني' و 'السوسة' واقع در حومه البوكمال در استان ديرالزور را بمباران كردند كه بر اثر آن 30 غير نظامي كشته و چند تن ديگر زخمي شدند كه در بين آنان زن و كودك بودند.
خاورم**8005**3404