۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82976251
T T
۰ نفر
«سنگ نوردي» اميدوار به كسب مدال در بازي هاي آسيايي است

تهران- ايرنا- سرمربي تيم ملي سنگنوردي سرعت گفت: رقابت هاي سنگنوردي بازي هاي آسيايي در اندونزي به طور قطع با حضور عنوان داران جهاني و در بالاترين سطح برگزار مي شود و تيم ايران نيز با توجه به تمرين هاي سخت، به كسب مدال اميد دارد.

عليرضا بلاغي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: شانس مدال آوري در رشته سرعت به دليل حضور ورزشكاران خوب جهاني كه ركورداران اين رشته هستند، سخت است زيرا يك لغزش مي تواند ورزشكاران صاحب نام را از دور رقابت ها حذف كند.
وي گفت: اميدواريم با توجه به تمرينات خوب و نتايجي كه زنان و مردان سنگنورد در دو سال گذشته كسب كرده اند مدال يا مدال هاي در بخش انفرادي و بويژه تيمي كسب كنيم.
اين مربي درباره چهارمين اردوي آماده سازي تيم ملي سرعت زنان و مردان سخت، افزود: پيش از اين، سه مرحله اردو برگزار شد كه نقش انتخابي نيز داشت و به تركيب اصلي شامل سه ورزشكار زن و سه مرد دست يافتيم و اردوي چهارم با حضور 6 سنگنورد اعزامي تشكيل و برگزار شد.
بلاغي گفت: هرچند تمرينات ما به صورت پيوسته نيست اما ملي پوشان در فاصله هاي اردويي رها نمي شوند و با برنامه به شهرهايشان باز مي گردند و موظفند حتي گاهي به صورت روزانه گزارشي از تمرينات خود را براساس زمان و سرعت ارايه كنند.
اين مربي با بيان اينكه نفرات دعوت شده به اردوها برترين هاي قهرماني كشور و رقابت هاي جام فجر بودند، افزود: ورزشكاران نسبت به آخرين مسابقه اي كه در آن حضور داشته و با توجه به ركوردهاي آسيا در شرايط رضايت بخشي قرار دارند و با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته در پايان دو اردوي آماده سازي ديگر با دستيابي به سطح مطلوب آمادگي راهي جاكارتا خواهند شد.
بلاغي با يادآوري المپيكي شدن اين رشته گفت: سنگنوردي ايران چيزي از سنگنوردي آسيا و جهان كم ندارد و از كشورهاي اندكي است كه سنگوردان توانمند و با استعدادي دارد؛ با اين حال از نظر تجهيزات اين رشته از صفر تا 100 به واردات نياز داريم.
به گفته وي، با توجه به هزينه بر بودن تهيه اين لوازم و محدود بودن اعتبار فدراسيون، ورزشكاران نيازمند حمايت جدي وزارت ورزش و جوانان هستند.
وي همچنين گفت: اگر مي خواهيم در المپيك 2020 توكيو شانس خود را در ميان برترين هاي آسيا و جهان بيازماييم و مدال المپيك كسب كنيم بايد سالن ها و ديواره هاي استاندارد داشته باشيم.
اين مربي خاطرنشان ساخت: هرچند از نظر سابقه فعاليت در اين رشته چيز زيادي از كشورهاي برتر جهان - كه بيشترشان آسيايي هستند - كم نداريم اما فدراسيون حتي يك سالن استاندارد براي برگزاري اردوهاي ملي ندارد و ملي پوشان در رده هاي مختلف بايد در شهرهاي ديگر همچون همدان و قزوين و كرمان تمرين كنند آن هم نه روي ديوارهاي استاندارد.
بلاغي گفت: به حمايت خارج از مجموعه فدراسيون نيازمنديم و به طور قطع در صورت حمايت وزارت ورزش و جوانان، شانس كسب سهميه و مدال المپيك را نيز داريم.
اردوي چهارم تيم ملي سنگنوردي با حضور سه سنگنورد زن و سه سنگنورد مرد از 25 تيرماه در شهر قزوين آغاز شد و عصر ديروز (28 تيرماه ) به كار خود پايان داد. پنجمين اردوي آماده سازي تيم ملي از هشتم مردادماه آغاز مي شود.
ورزشي **1828** 2023