۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82978404
T T
۰ نفر
تروريست ها در درعا از ترس عمليات ارتش سوريه به داعش پيوستند

دمشق- ايرنا- تروريست هاي شمال غرب استان درعا در يك اقدام پيش دستانه از ترس عمليات نظامي ارتش سوريه با گروه تروريستي داعش بيعت كردند.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي سوري روز يكشنبه اعلام كردند: تروريست هاي ارتش آزاد و تحرير الشام (جبهه النصره) با گروه تروريستي داعش بيعت كردند و مناطق تحت تسلط خود را با ارتش خالد بن وليد در حوض يرموك ادغام كردند.
خبرگزاري اسپوتنيك روسيه نيز اعلام كرد كه روستاها و شهرك هاي البكار، العبدلي، الجبيلية، المقرز، سد المقرز، المعلقه، المجاحيد، الدرعيات، ابو حجر، المشيده، عين زبيده و سد الجبيليه كه هم مرز با خط آتش بس در جولان اشغالي تا مرز كشور اردن هستند به داعش سپرده شد.
به نظر برخي سركردگان تروريست ها افزايش مناطق تحت تسلط گروه تروريستي داعش در جنوب غرب سوريه امكان مقاومت اين گروه را در مقابل حمله ارتش سوريه بيشتر مي كند.
ارتش و نيروهاي مسلح اين كشور پس از تسلط بر چندين شهرك و روستا، بيش از 91 درصد استان جنوبي 'درعا' را طي كمتر از 20 روز به كنترل خود درآورد.
در جريان عمليات ارتش سوريه در جنوب اين كشور شمار زيادي از تروريست ها تسليم و يا از در صلح با ارتش در آمدند و سلاح هاي خود را تحويل دادند.
اكنون گروه هاي تروريستي وابسته به داعش با ادغام اين گروه ها بر حدود 9 درصد مساحت اين استان مسلط هستند.
پس از تسلط بر شهرك 'مسحره' و 'تله مسحره'، ارتش سوريه توانست بر ضلع 'مثلث مرگ' در استان درعا در جنوب اين كشور به طور كامل مسلط شود.
نظاميان سوري 20 روز پيش عملياتي را از سه محور البستان، پدافند هوايي (حران) و صما الهنيدات عليه تروريست ها در شرق استان درعا آغاز كردند.
بر اساس برخي آمارها بيش از 360 هزار تروريست از 120 كشور جهان در قالب بيش از 100 گروه تروريستي در بحران سازي در سوريه از هشت سال پيش حضور داشتند كه شمار زيادي از آنان در جريان درگيري ها كشته، زخمي و يا به كشورهاي خود فرار كرده اند.
گروه هاي تروريستي كه از سوي كشورهاي مختلف از جمله عربستان، امارات ، آمريكا و رژيم صهيونيستي تامين مالي و نظامي مي شوند، به دليل اهداف مختلف كشورهاي حامي خود در بيشتر مواقع با يكديگر درگير شده و اقدام به كشتن يكديگر مي كنند.
خاورم**8005 *1436*