۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82989906
T T
۰ نفر
بخش قابل توجه رشد اقتصادي در صنايع خلاق است

زاهدان - ايرنا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز در جهان، اقتصاد خلاق يك صنعت پرشتاب محسوب مي شود و بخشي قابل توجهي از رشد اقتصادي در صنايع خلاق است.

«سيدعباس صالحي» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به طور متوسط 7 درصد رشد را در صنايع خلاق داريم مثل صنعت سينما كه حوزه اقتصاد خلاق كشورها را تشكيل مي دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر گرچه يك فضاي نرم افزاري است اما در فضاي اقتصاد هر كشور، نقش قابل توجهي دارد.
صالحي گفت : اگر بخواهيم به حوزه معرفي ايران در فضاي جهاني بپردازيم، فرهنگ و هنر زير ساخت اين معرفي و ارتباطات است.
وي افزود: بخش قابل توجهي از توسعه بر عهده فرهنگ و هنر در بخش هاي مختلف است و اقتصاد ارتباطي ايران با جهان مي توان در بستر فرهنگ و هنر ايران حركت كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: ايرانيان را از گذشته با فرهنگ و هنر مي شناسند و امروز هم براي شناخت ما تنها از مسير فرهنگ و هنر است كه مي توان يك تعريف درست تري از كشور ارائه كرد.
صالحي ادامه داد: ديپلماسي روابط خارجي صرفا ديپلماسي رسمي نيست و بخش مهمي از ديپلماسي فرهنگي و هنري مي تواند اين ديپلماسي رسمي را حمايت كند.
صالحي تصريح كرد: توسعه يك امر همه جانبه به حساب مي آيد و بخشي مهمي از آن توسعه هويت و روح انساني است اگر روح و هويت انساني همراه با بخش هاي ديگر توسعه پيدا نكند توسعه همه جانبه اتفاق نمي افتد.
سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سفر 2 روزه خود علاوه بر حضور در نشست هاي مختلف در زاهدان، در ديگر شهرستان هاي سيستان و بلوچستان نيز شركت مي كند.
3042**6081/1042
۰ نفر