۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82992006
T T
۰ نفر
برای بیان حقایق به مجلس می آیم

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در نامه ای به رییس مجلس با تاكید بر این كه برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به نمایندگان در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد، اعلام كرد:این می تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز بازگو كنم.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن كامل نامه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به علی لاریجانی به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دكتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیكم
احتراماً؛ درست در سالروز تحلیف رییس جمهوری دوره دوازدهم، سؤال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واصل گردید. بی تردید سؤال از رییس جمهوری كشور با مراعات حداقل دو نكته می تواند مبارك باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب كشور اقدام شده باشد، كه متاسفانه هیچكدام از این دو حاصل نشده است. اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی انشاء الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد. البته این امر می تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز كشورم بازگو نمایم كه آنها صاحب واقعی كشورند و مشروعیت من و شما نیز از آراء آنها است.
حسن روحانی»
به گزارش ایرنا، تقاضای سوال از رییس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد.
عدم موفقیت دولت در كنترل قاچاق كالا و ارز، استمرار تحریم های بانكی، عدم اقدام شایسته دولت دركاهش نرخ بیكاری، ركود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و كاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رییس جمهوری است.
سیام *9314**1336